سينما در حوزه هاي جديد ايجاد شده در عرصه‌ي دفاع مقدس همچون نبردهاي سايبري و جنگ نرم به عنوان ابزاري براي كنترل اذهان عمومي استفاده مي شود.

پرويز شيخ طادي كارگردان فيلم سينمايي "روزهاي زندگي" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: ما در يك مقطع تاريخي هشت ساله به نام دفاع مقدس در همه‌ حوزه ها اعم از حوزه هاي جغرافيايي و ارضي، تحريم هاي اقتصادي نبرد رواني و جنگ نرم به دفاع پرداختيم و از يك امتحان بزرگ سربلند بيرون آمديم.
وي خاطرنشان كرد: امروزه ما وارد نبرد پيش رفته تري در حوزه هاي نظامي سايبري و ويروس هاي اينترنتي شده ايم و هم اكنون حوزه سايبري و جنگ نرم خاكريز هاي ما را در نبرد تشكيل مي‌دهند و از فيلم و سينما به  عنوان ابزاري براي به كنترل در آوردن اذهان عمومي استفاده مي‌شود.
كارگردان روزهاي زندگي عنوان كرد: ما در عرصه‌ي دفاع مقدس و نبردهاي اخير بايد با آگاهانه فكر كردن اين مسائل را به خوبي به تصوير بكشيم و در اين جبهه هاي جديد ايجاد شده حضور فعالانه اي را داشته باشيم.
شيخ طادي افزود: در حوزه‌ي به تصوير كشيدن دفاع مقدس تلاش هاي بسياري شده است اما به دليل وسيع بودن ابعاد مختلف اين واقعه تاريخي و عبرت انگيز بودن آن اين تلاش ها كافي نيست در صورتي كه ما توانايي ساخت 10 فيلم فاخر در اين زمينه را در سال داشته باشيم در واقع تازه به طور استاندارد در اين حوزه حركت كرده ايم.
كارگردان روزهاي زندگي اظهار داشت: اغلب كارگردانان به دليل وجود موضوعات مناسب در ژانر دفاع مقدس خواهان به تصوير كشيدن گوشه اي از اين حماسه‌ي عظيم هستند اما با مشكلات اجرايي بسياري در اين عرصه مواجه هستند زيرا به تصوير كشيدن يك فيلم جنگي به مراتب از خود آن سخت تر است.
وي ادامه داد: در جهت شناخت هر موضوعي بايد يك بررسي كامل از همه‌ي ابعاد آن داشته باشيم در مورد دفاع مقدس هنوز همه‌ي ابعاد آن به طور دقيق بررسي نشده است و هنوز به خوبي پشت جبهه هاي نبرد، زحمت هاي مادران براي پرورش چنين جواناني براي روزهاي بحران خود جبهه نبرد و ماجراهاي بي شمار آن به تصوير كشيده شده است.
شيخ طادي بيان داشت: يافته هاي فرهنگي، اخلاقي و رفتاري كه در دل حوزه دفاع مقدس وجود دارد را مي‌توان با تخيل پردازي و  وارد ساختن تفكر به تصوير كشيد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.