وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخنراني در افتتاحيه نخستين جشنواره بين المللي فيلمسازان مستقل "افق نو" گفت: جشنواره "افق نو" زمينه را در جهت توليدات مشترك فرهنگي و هنري دو كشور ايران و فلسطين مهيا كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل نشست اختتاميه جشنواره مستقل "افق نو" كه در تالار وحدت برگزار شد در ابتداي جلسه سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمد المدهون وزير فرهنگ فلسطين تفاهم نامه اي را در جهت برقراري ارتباط فرهنگي بين دو كشور امضا كردند و حسيني در خصوص برقراري ارتباط فرهنگي با كشور فلسطين گفت: جاي بسي خوشحالي است كه اين جشنواره پل ارتباطي ايران و فلسطين شد تا تفاهم نامه اي در راستاي فعالتي هاي فرهنگي و هنري به صورت مشترك با فلسطين انجام دهيم و از نزديك مسائل را بررسي كنيم.
وي افزود: در حال حاضر فيلم 22 روز در خصوص موضوع فلسطين در حال نگارش است و همچنين آثار ديگري كه در اين راستا نوشته و توليد خواهد شد.
در ادامه دكتر محمد المدهون وزير فرهنگ فلسطين اظهار داشت: اين جشنواره افق جديدي در راستاي توليدات سينمايي در كشورهاي مختلف است و من در اينجا از تمامي دست اندركاران اين برنامه كه در جهت برپايي جشنواره فعاليت كردند سپاسگذارم و بابت امضا تفاهم نامه بسيار خوشحالم و اميدوارم ارتباط فلسطين و ايران در جهت توليدات فرهنگي به خوبي صورت گيرد.
نادر طالب زاده در ادامه در خصوص برپايي جشنواره "افق نو" تصريح كرد: نخستين جشنواره بين المللي فيلمسازان مستقل "افق نو" دريچه جديدي در خصوص نمايش‌ آثار سينمايي 72 كشور است و اميدوارم در سال هاي آينده به نسبت 8 سال پيشرفت و رشد چشمگيري داشته باشد و فيلمسازان بيشتري به اين جشنواره دعوت شوند.
وي افزود: اين جشنواره از دو قسمت سياسي و فرهنگي تشكيل شده بود كه قسمت اول نشست فيلمسازاني بود كه اجازه ساخت آثارشان را در كشورشان نداشتند و در خصوص موضوعات مختلفي چون بيداري اسلامي، ايران و اسلام هراسي، جهان بدون سلاح هسته اي و جنبش هاي ضد فرهنگ دوستان مقالاتي را ارائه دادند و قسمت دوم هم نمايش آثار فرهنگي و سياسي فيلمسازان از 72 كشور جهان بود.
وي افزود: ما سال ها به دنبال برپايي چنين جشنواره اي در ايران بوديم تا فيلمسازان و نخبگان بتوانند آثارشان را به نمايش درآورند و بستري در جهت رشد تفكرات فيلمسازان در سراسر كشورها باشد.
همچنين غلامرضا رمضاني در خصوص جشنواره بين المللي فيلمسازان مستقل "افق نو" گفت: اين جشنواره افق نويي است در جهت مقاومت فيلمسازان در برابر ظلم و ستم هاي موجود در كشورها كه آنها مي‌توانند با نمايش آثارشان مردم را از جهل و بي خبري نجات دهند و دريچه جديدي را به سوي‌ آنها باز كنند.
همچنين در بخش اعلام جوايز آثاري چون روزهاي زندگي ساخته پرويز شيخ طادي در بخش داستاني، چهار سوار در بخش مستند، بيداري يك رويا ساخته حسين همايونفر با موضوع بيداري اسلامي، غزه روي شبكه ساخته سميرا عبدالله با موضوع مقاومت در برابر اشغالگران، چرا جنگ ساخته مستند جهان به سوي عدالت پايدار به كشور ايتاليا، حقيقت مبهم ساخته رضا حدادي با موضوع جهان بدون تروريسم و سلاح هسته اي برگزيده شدند و جوايزي را به خود اختصاص دادند و همچنين جوايزي به فيلم نيمه بلند تجزيه سوريه ساخته فرانچسكو كاندمي و ديپلم افتخار به فيلم سميرا سعدي از فرانسه تعلق گرفت.
همچنين آثار ديگري چون 33 روز ساخته جمال شورجه، مصائب چارلي ساخته سعادت نيا در بخش مقاومت، بدرود بغداد و سرزمين ناشناخته يونان به صورت مشترك و آخرين ملكه زمين ساخته محمدرضا عرب و عمليات ترور ساخته آرتور چارز با موضوع جهاني بدون ترورسيم و سلاح هسته اي، جوايزي را از آن خود كردند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار