همان طور که سن نوجوانی در شکل گیری شخصیت انسانی افراد یک جامعه اهمیت فوق العاده ای دارد ،تئاتر نوجوان نیز در رشد شخصیتی و نوع نگاه نوجوان به زندگی موثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ،پرستو گلستانی که این روز ها نمایش روز عجیب را در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری روی صحنه دارد گفت: بر خلاف اهمیت و رسالتی که در تئاتر کودک و نوجوان وجود دارد و بر خلاف پویایی که در تئاتر برای این گروه های سنی می تواند وجود داشته باشد ، وضعیت مناسب و همواری در آن وجود ندارد.
گلستانی در توضیح این نکته افزود: هنوز در آثار تولید شده برای گروه سنی نوجوان با موضوعات سطحی و اجراهای سطحی روبرو هستیم. هنوز هم بچه ها را جدی نمی گیریم و  بیشتر به فکر شاد کردن و دست زدن بچه ها در سالن ها هستیم. متاسفانه سطح سلیقه مردم(پدرها و مادرها) و همین طور بچه ها را خودمان پایین آورده ایم.
این کارگردان تئاتر با اشاره به نمونه های خوب تئاتر برای نوجوانان که در سالهای اخیر تولید شده اند گفت: همان طور که سن نوجوانی در شکل گیری شخصیت انسانی افراد یک جامعه اهمیت فوق العاده ای دارد ، تئاتر نوجوان نیز می تواند در رشد شخصیتی و نوع نگاه نوجوان به زندگی موثر باشد.
وی با بیان اینکه کمتر متن خلاق و نمایش درستی برای این گروه سنی دیده است بر اهمیت تولید متن در این حوزه پرداخته و گفت:در بخش دیگر صحبت هایش به آموزه های برنامه های تلویزیونی برای گروه سنی نوجوان پرداخته و گفت: وقتی متن ها ضعیف باشند و رنگی از خلاقیت نداشته باشند اجرای خلاق و خوبی را نیز شاهد نخواهیم بود. این کاستی در برنامه های تلویزیونی برای این گروه سنی نیز دیده می شود. درصد زیادی از آموزش برنامه های تلویزیونی در لایه های رویی ذهن مخاطب می ماند و چیزی از آن ، عمق روح او را متاثر نمی سازد./م
برچسب ها: گلستانی ، جشنواره ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار