محققان توانستند با ايجاد يك روش بر پايه اثر انگشت فردي بيوشيميايي سلولي، در تشخيص تومورهاي مغزي به موفقيتي بزرگ نائل شوند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، محققان نشان داده‌اند كه طيف سنجي مادون قرمز و رامان همراه با آناليز فركانس‌هاي آنها مي‌تواند در تشخيص تفاوت بين بافت طبيعي مغز و انواع تومورهاي مختلف كه ممكن است در اين بافت ايجاد شود، براساس اثرانگشت فردي بيوشيميايي سلولي مورد استفاده قرار گيرد.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: استفاده از طيف سنجي رامان كه به طور مؤثر در بافت زنده كار مي‌كند، نقطه اختلاف بين بافت نرمال و بيمار با به دست آوردن نتايج دقيق‌تر در عرض چند ثانيه ارائه مي‌شود و اين روش در حين عمل جراحي براي حذف كامل تومور با سالم نگه داشتن بافت مجاور به صورت دست نخورده به پزشكان كمك مي‌كند.
 
به گفته محققان تيم تحقيقاتي ما در حال حاضر مشغول به كاركردن به سمت يك حسگر است كه مي‌تواند در حين عمل جراحي مغز مورد استفاده قرا رگيرد و به جراحان اطلاعات دقيقي در مورد تومور و نوع بافتي كه روي آن عمل مي‌كنند بدهد و اطلاعات به دست آمده توسط اين روش را مي‌توان با روش‌هاي معمولي مانند ايمونوهيستوشيمي (يك روش تشخيصي مهم در شاخه پزشكي) براي تشخيص و درجه تومورها براي اجراي عمل جراحي و يا پرتودرماني تركيب كرد.
 
گفتني است، طيف سنجي يا اسپكتومتري، تكنيكي است كه اجازه مي‌دهد نور را با شكستن به اجزاي آن تجزيه و تحليل كرده و طيف‌ها و الگوهاي آن را مطالعه كرد./عط
برچسب ها: بیمار ، تومور ، مغز ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار