پژوهشگران اعلام کردند خطر بروز نوعي سرطان مغزي در افرادي که از گونه هاي مختلف حساسيت (آلرژي) رنج مي برند، کمتر است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ به گفته جوديث شوارتسبائوم متخصص بيماريهاي واگيردار و سرپرست اين تحقيقات در مرکز جامع سرطان دانشگاه ايالت اوهايو، عدم حساسيت سيستم ايمني بدن ، عملکرد ضعيف سيستم ايمني مهمترين عامل تاثيرگذار در ابتلا به تومور مغزي موسوم به گليوما است و مي توان گفت در افرادي که از حساسيت رنج مي برند، سطح بالاي چرخش پادتن ها در بدن سيستم ايمني را تحريک مي کند و در نتيجه خطر ابتلا به گليوما کاهش مي يابد.
وي در ادامه تصريح کرد : «مهمترين چيزي که در اين تحقيقات دريافتيم اين بود که هر چه مدت زمان بروز حساسيت پيش از بروز علائم ابتلا به تومور گليوما بيشتر باشد، خطر اينکه بيماري بتواند حساسيتهاي دستگاه ايمني را از بين ببرد کمتر است.»
پژوهشگران در اين تحقيقات نمونه خوني گرفته شده از بيماران مبتلا به گليوما متعلق به ده سال پيش از تشخيص بيماري در آنها را مورد بررسي قرار دادند.
طبق اين تحقيقات، احتمال ابتلاي افرادي که در خون آنها پادتن (آنتي بادي) ناشي از حساسيت وجود داشت به تومور مغزي گليوما طي بيست سال پس از آزمايش اوليه خون، پنجاه درصد کمتر از افراد عادي بود.
اين تحقيقات همچنين نشان دادند زناني که از حساسيت رنج مي برند دست کم پنجاه درصد کمتر از مردان در خطر ابتلا به گونه خطرناکتر اين تومور موسوم به گليوبلاستوما قرار دارند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «مديکال نيوز تودي»، نتيجه اين تحقيقات در مجله «موسسه ملي سرطان» آمريکا منتشر شد. /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.