وجود شرکتهای نفتی و پیمان کاری ها موجب کاهش روحیه کار، خود اشتغالی و کار آفرینی شده است چرا که جوانان خواهان جذب در شرکت ها هستند.

حسین نظری معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ با توجه به ذخایر غنی نفت و گاز در سطح استان خوزستان این منابع می توانست به عنوان یک فرصت خوب در اشتغالزایی باشد اما با وجود شرکت های نفتی و پیمان کاری ها جوانان بیشتر خواهان جذب در این شرکت ها هستند.
وی افزود: از این طریق خوداشتغالی و به اصطلاح کار آفرینی که از تلاش جوانان  برای تقویت توانایی ها و مهارت هایشان ناشی می شود و به کاهش گذارده است.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان خاطر نشان کرد: تغییر فرهنگ کار طرحی است زمان بر و پر هزینه که باید از مقاطع سنی پایین مورد توجه قرار گیرد به طوری که به عنوان کار به عنوان یک افتخار برای جوانان باشد.
همچنین باید زمینه و امکان ایجاد یک کسب و کار در جامعه فراهم و راه تحقق آن را تسهیل کنیم و موانع دست و پا گیر نیز برطرف شود و بانکها نیز در این مسیر همراهی کنند. همچنین مراکز آموزشی نیز دوره های آموزشی خود را بر اساس نیاز حال و آینده جامعه در نظر بگیرند./ل
برچسب ها: نفت ، گاز ، خاطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار