معاون آبخیزداری سازمان جنگل مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور گفت: با اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار جدید به اجرا و تكمیل طرح های آبخیزداری، دو میلیون هكتار از مناطق بحرانی كشور تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد 

پرویز گرشاسبی، در سفر به شهرکرد گفت: این میزان اعتبار، برای نخستین بار و از منابع ملی و اعتبارت شورای عالی آب برای توسعه عملیات آبخیزداری مصوب شده است.

وی افزود: در صورت اختصاص تمامی اعتبارات بخش آبخیزداری، پیش بینی می شود 1.2 دهم میلیون هكتار به سطح حوزه های آبخیزداری كشور اضافه شود و با اعتبارات مناسب امسال، انتظار می رود حدود 29 میلیون هكتار از مناطق كشور تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گیرد.

گرشاسبی گفت: با توجه به اعتبارات شورای عالی آب امسال رویكرد كاهش اثرات خشكسالی، كنترل سیل و توسعه عملیات آبخیزداری در مناطق گرم و خشك همچون استان های سیستان و بلوچستان، یزد، كرمان، هرمزگان، فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرایی خواهد شد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اينكه سال گذشته مبلغ 140 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری مصوب شده ، افزود: با اختصاص 80 درصد از اعتبارات یادشده، حدود یك میلیون هكتار به سطح عملیات آبخیزداری كشور اضافه شد.

وی تصریح كرد: 164 میلیون هكتار از مناطق كشور جزو حوزه آبخیزداری محسوب می شود كه 125 میلیون هكتار آن به دلیل فرسایش خاك، سیلاب، خشكسالی و بیابان در اولویت برنامه های آبخیزداری قرار دارد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور، به منظور دیدار از روند اجرای طرح های آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری به شهركرد سفر كرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.