نماينده شهرهاي نيشابور و فيروزه در مجلس شوراي اسلامي گفت: دانشگاه نيشابور با سه دانشكده درآينده زمينه رشد بيش‌تر، جذب هيئت علمي و اساتيد بيش‌تر وگرفتن مجوز از وزارت علوم براي رشته‌هاي بيش‌تر را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران نیشابور حجت‌الاسلام دكتر حسين سبحاني‌نيا در مراسم كلنگ‌زني پرديس دانشگاه نيشابور افزود: پرديس دانشگاه نيشابور اولين مجموعه‌اي است كه قبل از كلنگ‌زني كار آن آغاز شده است.

سبحانی نیا به علت و مشكلات جابه‌جايي زمين دانشگاه اظهار داشت: اگر اين مجموعه در مكان قبلي آغاز به كار مي‌كرد شايد تا 10 سال ديگر هم زيرساخت‌هاي آن آماده نمي‌شد، ولي خوشبختانه اين زمين در كنار شهر بوده واز خدمات شهري، برق وآب هم‌اكنون بهره‌مند است.

وی توهین به پیامبر را محکوم کرد و گفت: استكبار جهاني گمان مي‌كند ريشه اين تحقير‌هاي او در جهان اسلام است و این اقدام توهين‌آميز در شرايطي انجام مي‌شود كه جنبش‌هاي منطقه در حال شكل‌گيري و ايران در تحريم است.

نماينده شهرهاي نيشابور و فيروزه با اشاره به تحريم‌ها و دسيسه‌هاي غرب عليه ايران واسلام اظهار کرد: برگزاري جنبش عدم تعهد با اين سطح بالا وكم‌نظير باتوجه به تاكيدها و منع‌كردن‌هاي آمريكا به اعضا، نشان از شكست استكبار در زمينه‌هاي مختلف دارد.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تشديد تحريم‌ها عليه ايران و تحرك‌هاي كشور كانادا گفت: علت اين‌كه در اين موقعيت اين فيلم موهن را علني مي‌كنند به‌خاطر آن ‌است كه بازتاب‌‌هاي موفق اجلاس غير متعهدها را تحت الشعاع قرار بدهند.

سبحاني‌نيا خاطرنشان كرد: در عمر33 ساله انقلاب اسلامي فقط خدا در كنار مردم بوده است زيرا توان نظامي، فرهنگي و اقتصادي ما هيچ كدام بالا نبود وتمام اين پيروزي‌ها به لطف خدا، معنويت كلام امام،خون شهدا و رهبري مقام معظم رهبري بوده است.

وي با بيان اينكه شايد نتوانيم در بخش‌هايي به سند چشم‌انداز 20 ساله برسيم، تصريح كرد: در بعضي موضوعات اين سند جلو افتاده‌ايم و رقم 20 هزار مقاله علمي نشان از شرايط خوب ايران در محيط‌هاي علمي دارد.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: دشمن فكر مي‌كند مي‌تواند ايران را منزوي كند اما در حقيقت خود آ‌ن‌ها منزوي شده‌اند.

سبحاني‌نيا گفت: هر چند تحريم‌ها مشكلاتي را براي ما به وجود آورده ولي خود اين تبديل به يك فرصت شده كه ما به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بايد به توانايي‌هاي خود متكي باشيم و هيچ گونه اتكايي به غرب و امريكا نداشته باشيم.

وی يادآور شد: گسترش دانشگاه يكي از خواسته‌هاي قديم نيشابور بوده است وخوشبختانه هم‌اكنون 20 واحد دانشگاهي تا سطح دكتري در اين شهرستان در حال فعاليت هستند.

این مقام مسئول از وجود 20 رشته در واحد علوم و تحقيقات و اضافه شدن رشته فيزيك هسته‌اي به اين رشته‌ها خبر داد.

سبحانی‌نیا اذعان كرد: با تمام اين فعاليت‌ها نيشابور با توجه به سابقه تاريخي و فرهنگي خود، حق اش بيش‌تر از اين‌ها است.

وی يادآور شد: براي اين‌كه شش هزار متر مربع بنا براي پرديس دانشگاه نيشابور داشته باشيم ابتدا در تهران موافقت نمي‌كردند و حتي كار، چند مرتبه به دعوا، قهر وآشتي رسيد.

نمایند مجلس گفت: اما چون سخن ما منطقي بود در انتها اين موضوع درست شد وموافقت تهران جذب شد.

در ادامه رئيس دانشگاه ملي نيشابور در مراسم كلنگ‌زني پرديس دانشگاه نيشابور افزود: مجموعه‌هاي مذكور مصوبه كميسيون 215 قانون برنامه پنجم توسعه بوده و در سال 1391 شروع و تا سال 1393 به بهره‌برداري مي‌رسد.

او زيربناي سازمان مركزي دانشگاه را 7 هزار متر مربع عنوان كرد و اظهار داشت: اين ساختمان جزء مصوبات 100مين سفر رئيس جمهور بوده كه از سال 1391 شروع و تا سال 1392 به بهره‌برداري مي‌رسد.

دكتر مرتضي مرتضي گفت: در پرديس دانشگاه نيشابور، دانشكده‌هاي «ادبيات و علوم انساني» و «علوم پايه» هر كدام به ترتيب به مساحت سه هزار متر مربع و سه هزار و 500 متر مربع زيربنا پيش‌بيني شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.