هنوز زمان زیادی از خبر رایگان شدن هزینه تحصیل دانشجویان معلول نمی گذرد، که کمک هزینه تحصیل این افراد اعلام شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حدود یک و ماه ونیم پیش بود که رئیس سازمان بهزیستی کشور از رایگان شدن هزینه تحصیل دانشجویان معلول خبر داد و اعلام کرد این طرح از ترم پاییز امسال در تمام دانشگاه ها اجرا می شود.

هاشمي اعلام کرده بود که در این طرح به دنبال تهیه لیست دانشجویان معلول برای ارائه خدمات هستیم.

اما در آستانه شروع ترم پائیز معاون امور توانبخشی این سازمان از کمک هزینه تحصیل این افراد خبر داد و گفت: از 19 هزار دانشجوی معلول به 13 هزار نفر خدمات تحصیل ارائه می شود.

سخنگويي با بیان این که سازمان بهزیستی در هر ترم کمک هزینه تحصیلی به معلولان را پرداخت می کند عنوان کرد: در مقطع کارشناسی 500 هزار تومان ، کارشناسی ارشد یک میلیون تومان و دکتری تا دو نیم میلیون تومان کمک هزینه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از ارائه خدمات رایگان به دانشجویان معلول در مقطع دکتری خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال به بیش از 650 دانشجوی دکتری خدماتی از جمله لپ تاپ ارائه شده است.

از آنجایی که معلولان استعداد های خاصی در درس خواندن دارند، امیدواریم روزی فرا رسد تا آنها بتوانند با همکاری و مساعدت دستگاه های مربوطه در شرایط هر چه بهتر و به دور از هر گونه دغدغه هزینه های گزاف به راحتی به تحصیل خود ادامه دهند./ف

برچسب ها: شهریه ، معلولان ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار