در حالی که تحصیل امروزه یکی از نیازهای اساسی افراد در جامعه بشمار می رود، پرداخت هزینه های آن نیز برای خیلی از این افراد بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: طبق ما ده 25 قانون جامع حمایت از معلولان، و حتی رایگان بودن هزینه تحصیل برخوردار باشند اما متأسفانه این موضوع تاکنون لحاظ نشده و ا نگار خیلی هم به آن توجه نمی شود.

*ادامه تحصیل برایم رویا شده

زهرا 24 ساله دانشجو با بیان اینکه کسی به فکر جامعه دانشجویان معلول نیست،‌ گفت: با سختی تمام درس خواندم تا به دانشگاه برم، اما حالا با وجود شهریه های بالا ادامه تحصیل را در حد رویا می بینم.

وی افزود: سازمان بهزیستی وعده داده بود که هزینه شهریه مان را پرداخت می کند، اما با گذشت 4 ترم از تحصیلم،‌ فقط یک ترم و فقط چند درصد آن را پرداخت نموده اند.

*هیچ شهریه ای برای ما در نظر نگرفتند

رضا 28 ساله دانشجوی کارشناسی ارشد با گله از پرداخت نشدن شهریه دانشگاه از سوی سازمان بهزیستی عنوان کرد: تاکنون چندین بار به این سازمان مراجعه کردم اما فقط تا موقع کارشناسی کمک مالی می شود، در حالی که شهریه من و امثال من نیز خیلی بیشتر از بقیه افراد است.

اما از آنجا که دانشجویان معلول گله بسیاری از عدم پرداخت کمک هزینه تحصیل داشتند،

*رییس سازمان بهزیستی کشور از رایگان شدن هزینه تحصیل دانشجویان معلول خبر داد.

همایون هاشمی با بیان اینکه از ترم جدید  هزینه تحصیل معلولان رایگان می شود، خاطر نشان كرد:  در پاییز امسال معلولان هزينه اي پردهخت نخواهند كرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به حمایت دولت در تأمین اعتبارات لازم این طرح در تمام دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور اجرا می شود./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار