شهردار منطقه 15 گفت: ما باید خاطرات رشادت های دفاع مقدس را زنده نگه داریم تا نسل های بعد از آن اطلاع داشته و این نمایشگاه نمایانگر ایثار و فداکاری مادران، پدران و فرزندان شهید این مرز و بوم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سيد احمد صفوی عصر روز گذشته طی مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاد یاران که با حضور زرگر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه محمد (ص)، حجت السلام روحی مسئول ولی فقیه در سپاه مالک اشتر، کریمی فرماندهی سپاه ناحیه مالک اشتر، مژگانی ریاست فرهنگسرای خاوران، حسن حمید زاده معاون حقوقی کل نیروهای مسلح و فرماندهان پایگاه های مالک اشتر، ائمه جماعات و معاونین و همکاران شهرداری منطقه 5 برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه بی بدیل ملت و رشید و فداکاری، ایثار و وحدت و ولایت مداری ، ایمان و رشادت است و به همین علت آن را گرامی می داریم.

شهردار منطقه 15 اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که با تکیه بر ایمان و رهبری معنوی حضرت امام شکل گرفت و چهره جدیدی از حکومت و یک نظام مردم سالار دینی ارائه شد که این نوع جدید حکومت نه با سلطه شرق و غرب سازش ندارد.

وی در ادامه با اشاره به این که پس از عرضه نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه های مختلف تجربه طلبانه و نوگرایانه استکبار علیه نظام شکل گرفت یادآور شد : همان طور که استکبار قبل از استقرار نظام جمهوری اسلامی اقدامات بسیاری انجام دادند پس از آن نیز با به راه انداختن جنگ تحمیلی سال 1359 مشکلات زیادی به وجود آورند که این سنگ اندازی ها و توطئه ها با دفاع ملت ایران و به رهبری امام بزرگ خنثی کننده و برگ زرین دیگری بر تاریخ نظام اسلامی زده شد.

صفوی در ادامه تصریح کرد: آنچه در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشت ایمان، فداکاری و تبعیت از رهبری و تلاش برای استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی با حضور امام بود که نتیجه آن پیروزی ملت ایران، شکست دشمن و تنبیه متجاوز شد.

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: امروز دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ بازدارنده در مقابل هر متجاوزی است و در محاسبات دشمنان می دانند که در درگیری با نظام اسلامی سرنوشت روشنی نخواهند داشت و به همین خاطر برگزاری این مراسم ها جایگاه و اهمیت خاصی دارد.

این گزارش می افزاید : در ادامه مراسم اختتامیه مژگانی ریاست فرهنگسرای خاوران ضمن خیر مقدم به حاضرین و مدعوین با اشاره به این که عامل اساسی در فراموشی غفلت است و فصل این دنیا فصل غفلت می باشد اظهار داشت: آنچه این دهه را مهم می کند شباهت آن با محرم است که رشادت و از خود گذشتگی افرادی را زنده می کند.

رئيس فرهنگسرای خاوران گفت: مهم ترین و قوی ترین عنصر که هفته دفاع مقدس را به محرم نزدیک می کند شباهت آن با دهه اول محرم است و این دهه علم ما را یاد شهدایی می اندازد که برای خود هیچ نخواسته اند.

وی یادآور شد: امیدواریم ثمره این برنامه ها و برنامه هایی از این قبیل این باشد که برای کسانی که در آن دوران بوده و در اثر گذشت  زمان دچار فراموشی شده اند یادآوری باشد و برای افرادی که نتوانسته اند آن دوران را ببینند آشنایی و ایجاد رابطه ای عمیق باشد.

شایان ذکر است که در پایان مراسم مذکور لوح تقدیر و تندیسی به رسم یاد بود به مادر و همسر شهید احمدی روشن و دو تن از نویسندگان دفاع مقدس ابوحمزه و مخدومی  تقدیم کنند./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار