مردم آمريکا خواهان پايان شکنجه و نقض حقوق بشر در زندان هاي اين کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، تعداد زندانيان در ايالت کاليفرنيا بسيار افزايش يافته است. دادگاه فدرال آمريکا به مقامات ايالتي در اين ايالت دستور داده است تعداد زندانيان را کاهش دهند.
براساس بررسي هايي که چندي پيش انجام شد تعداد زندانيان در اين ايالت حدود يکصد و پنجاه هزار نفر است. مسئولان ايالتي کاليفرنيا مي خواهند سي هزار نفر از اين زندانيان را به مراکز ديگري اختصاص بدهند تا جمعيت زندانها کمتر شود.
 اما فعالان مدني در آمريکا مي گويند هنوز هم شرايط در زندانهاي اين ايالت بد است و زندانيان در شرايطي مانند شکنجه و انواع بدرفتاريها و نقض حقوق بشر قرار دارند. دادگاه فدرال آمريکا با صدور حکمي دستور داده است شرايط زندانها در اين ايالت بهبود پيدا کند زيرا در زندانهاي اين ايالت با زندانيان به شدت بدرفتاري مي شود. زندانيان کاليفرنيا نيز بارها با برپايي اعتصاب ، اعتراض خود را به اين شرايط ابراز داشته اند. شماري از زندانيان کاليفرنيا سالها است که در سلول انفرادي به سر مي برند. اين درحالي است که کارشناسان مي گويند سلول انفرادي براي مدت 15 روز ضربه هاي روحي و رواني شديدي به فرد وارد مي کند چه برسد به چندماه يا چند سال. مردم آمريکا مي گويند شلوغي زندانها و بدرفتاري با زندانيان در اين ايالت همانند نسل کشي خاموش است. آنها خواهان توقف شکنجه در اين زندانها هستند و اين رفتارها را غيرانساني مي دانند.  مردم کاليفرنيا مي گويند زندانها هيچ کمکي به کاهش آمار جرم و جنايت در اين ايالت نکرده است. به گفته آنها، مسئولان ايالتي از فعاليت زندانها پول به جيب مي زنند و اداره زندانها به نوعي کسب و کار براي آنها تبديل شده است. تعداد زندانيان در زندانهاي کاليفرنيا در مدت سه دهه، هشت برابر شده است. فعالان مدني مي گويند مقامات مسئول در ايالت کاليفرنيا مي توانند با اقدامات ديگري از قبيل آموزش دادن به مردم و ارتقاي سطح فرهنگ عمومي، از آمار جرم و جنايت و درنتيجه تعداد زندانيان بکاهند. فعالان مدني در آمريکا تاکيد دارند بايد فکري اساسي براي زندانهاي آمريکا شود زيرا اين وضع شرم آور است.  قرار است روز دهم اکتبر در آمريکا پويشي سراسري براي بيان اعتراض به وضع زندانهاي اين کشور برپا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار