یک هفته نامه فرانسوی از قول یک تحلیلگر امنیتی در رژیم صهیونیستی نوشت که یکی از علت های اصرار بنیامین نتانیاهو به تعیین خط قرمز فوری برای برنامه هسته ای ایران این است که وی عقیده دارد تا چند ماه دیگر و با تکمیل شدن تاسیسات فردو، گزینه نظامی علیه برنامه هسته ای ایران برای همیشه از روی میز برداشته می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یک هفته نامه فرانسوی از قول یک تحلیلگر امنیتی در رژیم صهیونیستی نوشت که یکی از علت های اصرار بنیامین نتانیاهو به تعیین خط قرمز فوری برای برنامه هسته ای ایران این است که وی عقیده دارد تا چند ماه دیگر و با تکمیل شدن تاسیسات فردو، گزینه نظامی علیه برنامه هسته ای ایران برای همیشه از روی میز برداشته می شود.

آرمین عارفی، روز شنبه 25 شهریور 1391 (15 سپتامبر 2012) طی مقاله ای در هفته نامه فرانسوی لوپوئن از قول الي کرمون، کارشناس مسائل استراتژيک و مقابله با تروريسم در مرکز هرتزلياي اسرائيل نوشت: «براساس ارزيابي‌هاي اسراییل، تاچند ماه ديگر و با تکمیل و راه اندازی فردو امکان اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي ايران ديگر وجود نخواهد داشت. به عبارت ديگر، در آن زمان تنها با اشغال نظامي ايران مي‌توان به برنامه هسته‌اي اين کشور پايان دادکه این موضوع هم غیر قابل تصور است چرا که مشکلات اشغال ايران معادل مجموع مشکلات اشغال عراق و افغانستان خواهد بود».

کرمون، در اين باره اضافه می کند: «اختلاف اسرائيل و آمريکا برسر واقعيت تهديد ايران نيست بلکه برسر زمان برخورد با اين تهديد است. آمريکايي‌ها مي‌خواهند زماني‌که ايران به آستانه ساخت بمب برسد، از خود واکنش نشان دهند».

بنا به گفته تحلیلگران امور راهبردی در تهران که «ایران هسته ای» با آنها مشورت کرده، صورت مسئله دقیقا به این شکل است که اسراییل عقیده دارد اگر برنامه هسته ای ایران به طور کامل به فردو منتقل شود آن وقت امکان هرگونه واکنش نظامی مستقل به این برنامه برای همیشه از اسراییل سلب می شود در حالی که امریکا عقیده دارد ایران فعلا چه در فردو و چه در نطنز حرکتی که نشان دهنده اراده آن برای ساخت سلاح هسته ای باشد انجام نداده است و اگر چنین حرکتی انجام شود امریکا در زمان مناسب از آن مطلع خواهد شد و توان نشان دادن واکنش نظامی را هم دارد.

برچسب ها: فردو ، اختلاف ، آمریکا ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.