در روزهاي گذشته اخبار حكايت از بازگشت مهدي هاشمي، متهم فراري فتنه 88 به كشور دارد. مهدي هاشمي در مرداد 88 پس از آن كه بسياري از عوامل ميداني اش توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند، از كشور خارج شد و اكبر هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد حكم رياست دفاتر دانشگاه آزاد در خارج از كشور را با حقوق چند هزار پوندي براي او صادر نمود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از رجا نیوز،در روزهاي گذشته اخبار حكايت از بازگشت مهدي هاشمي، متهم فراري فتنه 88 به كشور دارد. مهدي هاشمي در مرداد 88 پس از آن كه بسياري از عوامل ميداني اش توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند، از كشور خارج شد و اكبر هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد حكم رياست دفاتر دانشگاه آزاد در خارج از كشور  را با حقوق چند هزار پوندي براي او صادر نمود.

در اين ميان از همان هفته اول بعد از انتخابات 88،‌ دستگيري و محاكمه مهدي هاشمي به عنوان يكي از سران فتنه 88 مورد درخواست مردم بود. در راهپيمايي هاي متعدد و در اقصي نقاط كشور اين مساله تکرار می شد. اوج اين درخواست ها در راهپيمايي 9 دي بود كه صحنه هايي به ياد ماندني اي را رقم زد.

در دو سه سال گذشته افشاگري هاي مهمي درباره نقش مهمي هاشمي در راه اندازي ستاد كميته صيانت از آرا و القاي دروغ تقلب،‌ هدايت ميداني آشوب هاي خياباني و تامين مالي فتنه گران انجام شده است. همچنين مسائل مالي و سواستفاده مهدي هاشمي ار اموال بيت المال سبب شد تا در خرداد 1389 دادستاني تهران به ماموران امنيتي حكم بازرسي دفتر هيات امناي دانشگاه آزا را بدهد. در اين بازرشي مشخص شد در دفتر مهدي هاشمي اسناد ويژه و حتي اسنادي با طبقه بندي محرمانه - خيلي محرمانه- سري و بکلي سري از نهاد هايي چون وزارت اطلاعات، ستاد کل نيروهاي مسلح، رياست جمهوري، بانک مرکزي، قوه قضائيه، شوراي عالي امنيت ملي، وزارت نفت و ... نگهداري مي شده و جاي شگفتي داشت که تعداد زيادي از بولتن ها، گزارش ها و نامه هاي رسمي، سري و بکلي سري برخي دستگاه هاي امنيتي درباره اقدامات مجرمانه و مفاسد سياسي و اقتصادي مهدي هاشمي نيز در دفتر او موجود بوده و در فايل هاي جداگانه بايگاني شده بود. کاست هاي ضبط شده از جلسات هيات امناي دانشگاه آزاد و برخي جلسات محرمانه مجمع تشخيص مصلحت نيز به اين ساختمان منتقل شده و اقداماتي به واسطه آن صورت گرفته بود.

همچنين به واسطه اسناد معتبر و اعترافات گسترده عناصر مهم فتنه، نقش مهدي هاشمي در فتنه 88 محرز اعلام شده و وزير اطلاعات اعلام نمود اين وزارتخانه حكم بازداشت مهدي هاشمي را در اختيار دارد، مسئله اي كه با تاييد دادستان كل كشور و معاون اول قوه قضاييه همراه بود. مقامات امنیتی نقش مهدی هاشمی را نقطه اتصال همه جریان های صدولایت فقیه و تامین مالی و تشکیلاتی آنها می دانند. 

مهدی هاشمی چرا به تهران بر می گردد

به هر روي مهدي هاشمي در حالي فردا صبح بليت سفر به تهران را فراهم كرده كه تنها برگه تردد از كنسولگري ايران در دبي دارد و پاسپورت رسمي اش را در دسترس قرار نداده كه در اين باره دو گمانه زني وجود دارد ، يكي اين كه پاسپورت او در اختيار دولتي است كه مهدي هاشمي قصد گرفتن تابعيت دائم از آن كشور(احتمالا انگلستان) را دارد و يا اين كه او قصد ندارد پاسپورتش را در اختيار نيروهاي امنيتي قرار دهد كه مشخص شود به چه كشورهايي سفر كرده كرده است!

اکنون که مهدي هاشمي به قصد سازماندهی مجدد پیاده نظامش در آستانه انتخابات سال 92 قصد بازگشت به كشور را كرده است،‌بايد از ورود او به تهران استقبال نمود، چرا كه با حضور او در تهران يكي از خواسته هاي اصلي مردم در راهپيمايي 9دي،‌ زمينه حضور پيدا مي كند و دستگاه هاي مسئول امنيتي و قضايي اين فرصت را مي يابند تا به وظايف ذاتي شان فارغ از ملاحظات سياسي و وابستگي خانوادگي متهم رسيدگي كنند.

این رسیدگی بی ملاحظه می تواند مطالبات انباشته شده مردم انقلابی را که در کلام حجت الاسلام و المسليمن محمد حسن رحيميان،‌در راهپيمايي اعتراض آميز به هتك حرمت امام خميني در 27 آذر 1388 تبلور یافته، پاشخ دهد. آنجا که این یار دیرین امام خمینی گفتند: دستگاه قضا در ارتباط با كساني كه مي‌خواهند به فتنه ادامه دهند بايد طبق دستور خداوند كه مي‌فرمايند اگر منافق‌ها از كار خود دست برندارند و به شايعه پراكني‌ها و شاد كردن دل دشمنان ادامه دهند آنهايي كه همچنان به دنبال تضعيف نظام و ولايت فقيهي كه ستون نظام است دست پيغمبر را باز مي‌گذاريم تا جايي كه جمع دشمنان را متشتت كند و از آنان كسي باقي نماند و به بدترين وضع ممكن بايد اعدام شوند.

منبع: رجا نیوز
برچسب ها: مهدی هاشمی ، فتنه ، بازگشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.