با دلایل ایجاد منفی گرایی و درمان آن آشنا شوید.

دکتر فربد فدایی، عضو هیئت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران و مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: منفی گرایی یا به اصطلاح دیدن نیمه خالی لیوان، ممکن است از نحوه پرورش فرد در دوران کودکی و یا از تجربیات او در طول زندگی سرچشمه بگیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از اوقات فرد منفی گرایی پدر و مادر منفی گرا داشته است که او را از هر چیز ترسانده‌آند و به او القا کرده‌اند که در پس هر موضوع حیله یا توطئه‌ای است.

فدایی افزود: کودکانی که نیازهایشان در دوران شیرخوارگی برآورده نشده است دچار بی اعتمادی اساسی می‌شوند و در بزرگسالی هم نمی‌توانند به چیزی اعتماد و اطمینان کنند.

این متخصص روانپزشکی خاطر نشان کرد: تجربیات منفی متعدد و شکست‌های پی‌در پی نیز ممکن است موجب منفی گرایی در شخص شود و به نحوی که فرد نمی‌تواند انتظار رویدادهای مطلوب در زندگی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران به راه‌های درمانی این مسئله اشاره کرد و گفت: راهکار درمانی در بیشتر موارد منفی گرایی، عبارت است از شناخت – درمانی، یعنی دگرگون کردن شناخت منفی فرد به جهت مثبت، به نحوی که فرد بتواند دیدگاه‌ها و فرضیات منفی گرایانه خود را که همیشه موجب اجتناب او از رقابت شده و در نتیجه به شکست منجر شده است رها کند و در مقابل با دیدگاه‌های مثبت و مبتنی بر واقعیت وارد عرصه زندگی شود و به موفقیت برسد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار