رئیس دیوان عالی کشور:

حوزه علمیه نسبت به تربیت قضات اهتمام ویژه داشته باشد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: حوزه علمیه باید نسبت به تربیت عالم و فقیهی که بتواند در امر قضاوت درست عمل کند،‌ اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، آیت الله احمد محسنی گرکانی روز پنجشنبه در دیدار اعضای این دیوان با آیت الله صافی گلپایگانی فعالیت عادلانه قضات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر قاضی عادل نباشد، جان و مال و ناموس مردم در خطر خواهد بود، اگر ما قاضی عادل و عالم نداشته باشیم،‌ کار به دست افراد نااهل می‌افتد و‌ حوزه علمیه باید جلوی این موضوع را بگیرد.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر نقش حوزه های علمیه در تربیت قضات افزود: حوزه علمیه باید نسبت به تربیت عالم و فقیهی که بتواند در امر قضاوت درست عمل کند،‌ اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

براساس این گزارش به نقل از قدس آنلاین؛ آیت الله محسنی گرکانی ضمن درخواست از آیت الله صافی نسبت به در نظر گرفتن اولویت‌های حوزه اظهار داشت: برای توسعه این اولویت‌ها،‌ حضور مراجع در صحنه بسیار ضروری است.

وی جایگاه مراجع را در میان مردم بسیار خوب توصیف و خاطرنشان کرد: خدا را شکر حوزه علمیه از استقلال برخوردار است و مراجع نیز در میان مردم از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به نیاز مسئولان دیوان عالی و دادگستری به کمک مراجع گفت: مراجع باید پیامی برای تقویت حوزه علمیه در زمینه‌های گوناگون داشته باشند، ما نیز آماده کار هستیم اما قطعا به کمک نیاز داریم، مراجع با پیامشان ما را یاری کنند.

"انتهای پیام"/پ3
 

برچسب ها: محسنی ، گرکانی ، دیوان ، عالی ، حوزه ، قضات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار