40 روز از حادثه تلخ و زلزله مهیب سه شهر آذربایجان اهر، ورزقان و هریس گذشت و آنچه از تلخی‌های آن امروز به یادگار مانده با همت و تلاش مردم و مسئولان جز شیرینی بر کام‌ها نمانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در حالی  چهلمین روز این حادثه تأسف‌بار گرامی داشته شد که عده‌ای از خانواده‌ها همچنان سنگینی داغ درگذشتگان خود را بر دل خود احساس می‌کنند و با مشاهده ویرانی‌ها و تلفات و خسارات کامشان به تلخی می‌گراید در حالی که در 40 روز گذشته مردم ایران همدل شدند و با همراهی و یک‌ صدایی ثابت کردند که هیچ‌وقت هموطنانشان را در هیچ نقطه از این دیار تنها نمی‌گذارند.

آنچه در این زلزله نمود عینی یافت و تلاش دشمن را در همان ابتدای راه خنثی کرد حضور عالی‌ترین مسئولان و مقامات کشوری در مناطق زلزله زده بود که سرسلسله آن سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده و همنشینی و دیدار با زلزله‌زدگان مصیبت‌زده بود که این سفر التیامی بر درد آنهایی بود که احساس می‌کردند از سنگینی غصه ممکن است دوام نیاورند.

اما در این بین آنچه به صورت حقیقی جلوه‌ای ایثارگرانه و مهربانانه یافت کمک‌های بی‌شائبه مردم به زلزله‌زدگان بود که از همان نخستین ساعات زلزله با حضور نیروهای امدادی این امر جلوه‌ای خاص پیدا کرد.

این کمک‌ها و همراهی مسئولان نه تنها برخی از شیطنت‌های رسانه‌های بیگانه را خنثی کرد بلکه این حقیقت را ثابت کرد که این ملت یار و یاور همدیگر بوده و در غم و درد و شادی همدیگر شریک و همنوا هستند.

استان اردبیل و امدادگران پرتلاش آن به عنوان استان معین و همسایه شهرهای زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی از همان ساعات آغازین وقوع زلزله در محل حاضر شده و در قالب 190 نیروی امدادی داوطلب و جوان به کمک و یاری هموطنانمان شتافتند.

در کنار جمعیت هلال‌احمر نیروهای پرتوان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به یاری هموطنان زلزله‌زده شتافتند و در کنار مداوای بیماران و افراد رنجور بیش از دو تن مواد گندزدا و سموم را نیز برای حفظ و رعایت موازین بهداشتی اعزام کرده و در مناطق زلزله‌زده با اقدامات پیشگیرانه و راه‌اندازی پایگاه‌های بهداشتی، درمانی با بیماری‌های واگیردار برخورد کردند و همچنین با اعزام اکیپ‌های بهداشت محیط سعی کردند به زلزله‌زدگان امداد برسانند./س 

برچسب ها: اردبیل ، حادثه ، تلخ ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.