رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه يک گذرگاه در شرق بيت المقدس را که براي دسترسي به مرکز شهر حياتي است، به رغم شکايات و تظاهرات ساکنان و سازمان هاي مدافع حقوق بشر مسدود کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، ماه گذشته انجمن حقوق مدني اسرائيل با فرستادن «درخواستي فوري» به مقامات اسرائيل به منظور باز نگهداشتن گذرگاه راس الخميس خاطرنشان کرده بود مسدود شدن اين گذرگاه ده ها هزار نفر از فلسطيني ها را وادار خواهد ساخت براي دسترسي به مرکز شهر از تنها گذرگاهي که در دو کيلومتري گذرگاه راس الخميس است، استفاده کنند.
"لوبا سمري" ، سخنگوي پليس اسرائيل مسدود شدن اين گذرگاه را تاييد کرد. وي خاطرنشان کرد « امروز بر اساس تصميم قوه قضائيه، بعد از گسترش و سازماندهي گذرگاه شعفاط براي بهبود کيفيت خدمات و آمد و شد، و تسهيل عبور و مرور شهروندان و کساني که مايلند به بيت المقدس وارد يا از آنجا خارج شوند، گذرگاه راس الخميس به طور رسمي مسدود شد ».
شصت و پنج هزار نفر سکنه اردوگاه پناهندگان شعفاط از اين به بعد مجبور خواهند بود براي رفتن به مرکز شهر بيت المقدس فقط از يک گذرگاه رفت و آمد کنند. قوه قضائيه به مقامات اسرائيلي دستور داده است پيش از مسدود کردن گذرگاه راس الخميس، گذرگاه شعفاط را وسيع تر کنند.
اما فعالان حقوق بشري معتقدند تصميم براي تعريض گذرگاه شعفاط اجرا نشده است و مسدود شدن گذرگاه راس الخميص به ازدحام گسترده در تنها گذرگاه موجود و قطع ارتباط ساکنان اردوگاه از بقيه بيت المقدس منجر خواهد شد.
اسرائيل در نظر دارد احداث ديوار حائل جنجالي را در محل گذرگاه راس الخميس ادامه دهد.
فعالان مدافع حقوق بشر با محکوم کردن احداث اين ديوار، معتقدند اين ديوار ده ها هزار ساکن فلسطيني را منزوي و ارتباط آنها را با بقيه بيت المقدس قطع خواهد کرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار