رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر امورخارجه کشورمان گفت: از هرگونه طرح و راه حل متوازن، عادلانه و منصفانه که منافع مردم و کشور سوریه را تامین کند، استقبال می کنیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشومان گفت: بدیهی است که سوریه هرگونه تحریمی را که از خارج وارد شود، نخواهد پذیرفت.

اسد در این دیدار که در یکی از کاخ های ریاست جمهوری وی در سوریه انجام شد از صالحی خواست سلام های گرم خود را به رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهوری ایران تقدیم کند.

رئیس جمهور سوریه از تلاش های صادقانه ایران برای کمک به حل و فصل مشکل سوریه تقدیر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به جنگ تمام عیار رسانه ای، اقتصادی و روانی علیه سوریه، هوشیاری ملت و حکومت این کشور را در ناکام ماندن توطئه بزرگ دشمنان موثر خواند و بر ضرورت استمرار هوشیاری و درایت در این زمینه تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: در یک راه حل سیاسی سوری-سوری برمبنای گفتگوی ملی میان حکومت و معارضین و بدون دخالت خارجی و ارسال سلاح به گروه های افراطی و با توقف خشونت، راه های برون رفت از این بحران سازی و بازگشت امنیت و آرامش در این کشور فراهم شود.

صالحی با یادآوری روابط دوجانبه دوستانه نزدیک تهران دمشق در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری های منطقه ای دوکشور آمادگی جمهوری اسلامی را برای تقویت همکاری های جامع در جهت منافع دو ملت اعلام کرد.

انتهای پیام/

پ2
برچسب ها: صالحی ، اسد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار