میزان دستگاه های آنژیوگرافی در کشور در حدود 167 دستگاه است و وضعیت ایران در داشتن دستگاه های آنژیوگرافی بهتر از کشور های اروپایی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن آقاجانی، مشاور وزیر بهداشت در کنگره تازه های قلب و عروق ایران اعلام کرد: سازمان WHO در تلاش است تا سال 2013 هیچ فرد زیر 65 سال در اثر ابتلا به بیماری های قلب و عروق فوت نکند و این اهمیت پرداختن به عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی در جهان امروز را نشان می دهد.

وی افزود: با بررسی های بعمل آمده توسط وزارت بهداشت مشخص گردید که بحث فشار خون در جمعیت روستایی کنترل شده است و در مقایسه با جامعه روستایی جمعیت شهری وضعیت مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه سن ابتلا به سکته های قلبی در کشور ما پایین است خاطر نشان کرد: بررسی های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که تا سال 2013 ناراحتی های قلب و عروق فوت کند.

وی افزود: در این زمینه شورای عالی سلامت با اعضای 13 نفره از وزرا و نمایندگانی از حوزه سلامت به کار سیاست گذاری در حوزه سلامت می پردازند و تاکنون توانسته اند مقوله قاچاق کالا ما معرف سیگار، عوامل حادثه ساز سلامت و شاخص های موثر در مقوله سلامت را مورد بررسی قرار دهد به گونه ای که اگر شرکتی یا کارخانه ای بخواهد تاسیس شود، حتما باید پیوست سلامت داشته باشد تا وزارت بهداشت در صورت لزوم بتواند به طور مستقیم بر عملکرد آن نظارت کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار