از سوي معاون آموزشي اورژانس كشور توصيه هاي ايمني براي جلوگيري از مسموميت كودكان عنوان شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ دكتر فرهاد رضواني  با بيان اين مطلب اظهار داشت: يكي از وظايف مهم والدين، محافظت كودكان از قرار گرفتن در معرض مواد سمي مانند داروها، مواد شيميايي و ديگر مواد خطرناك موجود در منازل است و مسموميت با قرص ها، بزرگترين مخاطره را از اين نظر ايجاد مي كند.

وي افزود: در دقايق و ساعات اوليه بعد از خوردن قرص ها، تهوع، استفراغ، اسهال و خونريزي دستگاه گوارش ممكن است اتفاق بيفتد كه اين مشكلات ممكن است تا حد شوك، اغماء، تشنج و حتي مرگ نيز پيش برود.

معاون آموزشي اورژانس ادامه داد: اگر كودك بعد از خوردن تصادفي قرص، ظاهرا هيچ علامتي نداشت يا عوارضي ظاهر نشد، بايد توسط پزشك ارزيابي شود تا از عدم وجود آثار و علائم مسموميت مطمئن شويم زيرا آهن موجود در قرص هاي جذب شده از روده كوچك بلافاصله مي تواند وارد جريان خون شود.

وي تصريح كرد: فقط يك راه مطمئن جهت جلوگيري از مسموميت اتفاقي با اين مواد وجود دارد و آن اين كه مواد مسموميت زا كاملا دور از دسترس بچه هاي كوچك نگهداري شوند و والدين يك بار در ماه داروها را بررسي و همه داروهاي تاريخ گذشته را بيرون بريزند.

دكتر رضواني افزود: لازم است قفل هاي ايمن بر روي درب كابينت نگهداري اين مواد كار گذاشته شود يا اين وسايل در قفسه هاي خارج از دسترس كودكان مانند ظروف قفل دار نگهداري شوند.

وي در ادامه به والدين توصيه كرد: بچه ها به سرپرستي و نظارت دائمي بزرگترها نياز دارند و هرگز نبايد توانايي بچه ها را در باز كردن ظروفي كه به ظاهر ايمن هستند، ناديده بگيرند./ح
برچسب ها: مسمومیت ، کودکان ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار