خریدن کیف و کفش استاندارد دغدغه دانش آموزان است .

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با توجه به بازگشایی مدرسه ها دانش آموزان در هنگام خریدن کیف و کفش مناسب برای خودشان و خانواده هایشان ملاک های مختلفی از جمله زیبایی جنس و قیمت مناسب / راحت بودن / دوام داشتن برایشان مورد نظر است .

بیشتر خانواده ها در هنگام خرید کیف و کفش به راحت بودن فرزندشان توجه دارند و معتقد هستند که در صورت استاندارد نبودن آن فرزندانشان دچار مشکل می شوند .

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ادامه افزود : 83 درصد اختلالاتی که با شانه و درد ستون فقرات و اختلالات عملکرد فیزیک بدن وجود دارد با نوع کیف در ارتباط است .

دکتر تقوی با بیان اینکه کفش دارای ساقبند مناسب است تصریح کرد بهترین نوع کفش کفش های چرم است که می تواند عرق پا را بگیرد و انتخاب کفش درعمر مناسب است چون حجم پا در عصر افزایش می یابد .

بگفته وی حدود سه سانتی متر پاشنه برای کفش ها مناسب است و پهنای مناسب کفش نیم سانتی متر بیشتر از پهنای پنجه پای دانش آموز است .

وی یادآور شد سنین رشد دانش آموزان در نوجوانی سریع است بنابراین برای جلوگیری از تنگی و آزار زود هنگام کفش دانش آموزان نوجوان / کفشی تهیه کنید که میان نوک کفش و نوک انگشتان یک سانتی متر فاصله باشد .

دکتر تقوی گفت : اگر پاشنه کفش بلند از حد معمول باشد انتقال وزن به طرف جلو ایجاد می شود و این انتقال وزن به طرف جلوی بدن باعث می شود که گودی کمر ایجاد شود .

بگفته وی در صورتی که پنجه کفش مناسب نباشد هم زیبایی انگشت های پا از بین می رود و هم رشد پاها نا هماهنگ می شود و کف پاشنه ی آن باید تخت باشد .

دکتر تقوی گفت : بهترین نوع کیف کوله پشتی دو بنده هستند و وزن را به دو طرف منتقل می کنند و تک بنده بودن کیف کجن ستون فقرات و گودی کمر را به همراه دارد .

وی افزود : وزن کیف نباید بیش از 10 تا 15 درصد وزن خود کودک باشد و کله پشتی هایی که یک بند کمر دارند مناسب هستند زیرا باعث می شوند به کمر فشار کمتری وارد شود .

وی یادآور می شود کیف های دارای دسته و چرخ که سنگینی آن روی زمین است مناسب هستند و حمل کیف سنگین ستون فقرات را کج می کند و افزایش گودی کمر / گرفتگی عضلات / قوزپشت و افتادگی و دردناکی گردن نیز از عوارض شایع حمل کیف سنگین دانش آموزان است .

فروشنده کیف و کفش هم گفتند دانش آموزان براساس سلیقه / رنگ و شکل کیف و کفشان را انتخاب می کنند و بعضی از خانواده ها از استاندارد بودن کیف و کفش مطلع نیستند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.