مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد ‌اسلامی در امور بانوان گفت: دانشجویان خارجی محصل در ایران، سفیران فرهنگ‌رضوی در کشورهای خود هستند

عفت شریعتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: دانشجویان خارجی که در حال تحصیل در ایران هستند با فراگیری معارف دینی و به خصوص سیره و فرهنگ‌رضوی و با انتقال آن‌ها به کشورهای خود، زمینه ترویج فرهنگ‌رضوی در سراسر جهان را مهیا می‌کنند.

وی،«جشن‌های زیرسایه خورشید»را از برنامه‌هایی توصیف کرد که نقش تعیین کننده‌ای در امور فرهنگی جامعه دارد و افزود: با برگزاری این جشن‌ها در سراسر کشور شمیم رضوی و فرهنگ ناب حضرت رضا(ع) در همه جا استشمام می‌شود.

شریعتی، جایگاه اصلی برنامه‌های معرفتی و دینی را کانون‌های مردمی دانست و تصریح کرد: «جشن‌های زیرسایه خورشید»که در زمینه برنامه‌های معرفتی و فرهنگی حضرت رضا(ع) است بخشی از آن به وسیله مردم برگزار می‌شود که این یکی از موارد مثبت و امتیاز بارز این جشن‌ها است.

وی، با اشاره به این که دردنیا خیزشی علیه ظلم به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: درجنگ نرم، سخت افزار دخالت دارد و با حملات سایبری دشمن روبه‌رو هستیم و سلاح ما در این جنگ معرفت بزرگان دین و فرهنگ ناب رضوی است که باید به مقابله با دشمن برویم./س

برچسب ها: دانجو ، خارجی ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.