معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: یکی از ویژگی های استقرار نظام نوین مالی جدید در وزارت بهداشت پاسخگو شدن ده ها هزار پروژه بهداشتی و درمانی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سیدعباس حسنی اظهار داشت: ویژگی های دیگر این سیستم حذف بسیاری از عملیات های اداری و مالی مازاد در سیستم اداری و مالی است.

وی نصف شدن مکاتبات و صدور اسناد مالی و اداری، حذف اسناد اضافه کار و محاسبه و پرداخت خودکار آن توسط سیستم، پرداخت خودکار قبوض، حذف فیزیکی چک، تولید خودکار سند، ارائه چک لیست رسیدگی به اسناد، ارائه شناسه خودکار واریز به حساب های بانکی و کنترل تضمینات بانکی را بخشی از مزایای استقرار سیستم نوین مالی و جایگزینی حسابداری تعهدی به جای حسابداری نقدی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این سیستم 95 درصد مراجعات غیرضرور به ذیحسابی ها حذف شده است و فرآیندهای پیچیده 45 روزه طی 2 روز به انجام می رسد.

دکتر حسنی در پایان قابل پیگیری شدن کلیه فعالیت های مالی از مقصد تا مبداء و یکی شدن اطلاعات مالی در سیستم های اداری و بانکی را مزیت دیگر استقرار سیستم نوین مالی در وزارت بهداشت برشمرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار