مراسم یادمان استاد شهریار همزمان با روز شعر و ادب فارسی در سالن استاد شهریار بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران : از شهرداری منطقه 19، مهندس عباداله فتح الهی شهردار منطقه با بیان اینکه در اغلب موارد شعرا با یک زبان به خلق آثار و اشعار خود پرداخته اند افزود: این درحالی است که استاد شهریار به زبانهای ترکی و فارسی شعر می سرود و ترجمه «حیدربابا سلام» اثر این استاد گرانقدر به بیش از 27 زبان زنده دنیا، نشان از پویایی و زنده بودن آداب و فرهنگ و رسوماتی دارد که استاد به آنها شکل و نظم داد.
به گفته فتح الهی استاد شهریار تنها شاعر دیروز نبود بلکه وی شاعر امروز و فردا ها است که توانست با یک معماری ذهنی و فکری در قلوب همه انسانهایی که می توانند روابط عمیق انسانی را با هم برقرار کنند، رسوخ کند.
وی ابراز امیدواری کرد نسل استاد شهریار بتواند شکافی که در شعر و ادب ملی ایجاد شده است با تلاش، ذکاوت و اخلاص پر کند.
شهردار منطقه همچنین ضمن سپاسگزاری از توجه دوستداران استاد شهریار به گرامیداشت چنین روزی و یاد کردن از استادان بزرگ علم و ادب ، به نقل خاطره ای از استاد شهریار در زمان دفاع مقدس پرداخت.
در ادامه این مراسم از سه تألیف جدید در زمینه اشعار و آثار استاد شهریار شامل «درآمدی بر جامعه شناسی شعر حیدر بابا» نوشته استاد محمدجلیل بهادری، «هویت ملی و ایرانی در اشعار استاد شهریار» نوشته محمدتقی سبک دل و «منقبت و ستایش ائمه معصومین در آثار استاد شهریار» نوشته محمدتقی سبک دل با حضور شهردار منطقه 19 و استاتید برجسته ادبی رونمایی شد.
براساس این گزارش هنرنمایی گروه عاشقلر و برگزاری مجلس مشاعره از دیگر برنامه های این مراسم بودند که با حضور دوست داران استاد شهریار و بزرگانی همچون دکتر پایه گذار شهریارشناس ونویسنده، دکتر جلیل تجلیل رئیس بنیاد بین المللی استاد شهریار، دکتر علیزاده معاون پایگاه استنادی جهان اسلام، انجمن ادبی و فرهنگی راهیان معرفت، دکتر جهانبخش عضو انجمن تاریخی ایران، هادی بهجت تبریزی پسر استاد و نیز جمعی از نمایندگان مجلس و استادان دانشگاه برگزار شد./ف
برچسب ها: کتاب ، آثار ، استاد ، شهریار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار