در آستانه فرا رسیدن مهر و به منظور تامین رفاه حال بیشتر دانش‌آموزان ناوگان حمل و نقل عمومی در شرق تهران افزایش می‌یابد.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 8، محمد خردمند معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق  افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی منطقه آمادگی کامل جهت اعزام اتوبوس به مکان‌های پرازدحام در روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی را دارد.
 
وی با اشاره به مطالعه مسیرهای اتوبوسرانی قبل از مهر افزود: اتوبوس‌های دارای نقص فنی نیز قبل از بازگشایی مدارس شناسایی می‌شوند.
 
خردمند گفت: ستاد مهر در تلاش است با کاهش زمان تاخیر و جلوگیری از تراکم ترافیکی در نقاط بحرانی، امنیت عبور دانش‌آموزان و دانشجویان را در روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی تامین کند.
وی در خصوص اهداف طرح ستاد مهر افزود: جلوگیری از افزایش آلودگی هوا کاهش زمان سفرهای آموزشی با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، افزایش کارآیی و بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت حمل و نقل همگانی از جمله این اهداف است.
وی افزود: کلیه پرسنل حمل و نقل و ترافیک روز اول مهر راس ساعت 6:30 در مرکز نظارت و کنترل ترافیک حضور خواهند داشت.
خردمند گفت: همچنین به منظور جلوگیری از تراکم ترافیک مدارس واقع شده در محورهای اصلی شناسایی می‌شوند.
معاون ترافیک منطقه 8، نصب انواع پلاکاردهای تبلیغی و آموزشی در ارتباط با بازگشایی مدارس، بازدیدهای ادواری و برنامه‌ریزی شده از سطح شبکه معابر در خصوص رفع معضلات مربوط به سد معبر، تهیه بروشور آموزی و توزیع آن در مدارس سطح منطقه، اجرای خط کشی معابر و اجرای آزمایشی طرح قبل از بازگشایی مدارس را از جمله عملکردهای معاونت ترافیک به مناسبت آغاز مهر عنوان کرد.
وی در خصوص فعالیت ستاد آموزش و پرورش گفت: تشکیل جلسات هماهنگی با مدیران مدارس و اطلاع رسانی به اولیا در خصوص رعایت مقررات ترافیکی، توزیع بروشورهای دریافتی از معاونت حمل و نقل ترافیک بین دانش‌آموزان و اولیاء و هماهنگی در خصوص سرویس مدارس نیز از فعالیت ستاد آموزش و پرورش در مهرماه سال جاری است.
خردمند به استقرار ماموران و گشت‌های ترافیکی در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: کنترل دقیق و اعمال مقررات در خصوص طرح‌های محدودیت ترافیک، پیش‌بینی افزایش اکیپ‌های ویژه پلیس به منظور رفع سریع سد معبرهای ناشی از تصادفات، پارک‌های دوبله از جمله وظایف پلیس راهور در مهرماه است./ف
برچسب ها: افزایش ، ناوگان ، حمل و نقل ، شرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار