به دنبال اقدامات موفق و تاثیرگذار ایران در حاشیه شانزدهمین اجلاس نم با هدف معرفی کشورمان به عنوان قربانی اقدامات تروریستی، موجی از واکنش‌ها از سوی جریانات معارض نظام براه افتاده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، یکی از اعضای منافقین در اروپا که در موضوع دادگاه‌های 67 علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند، ضمن حمله به این اقدام در حاشیه اجلاس نم، سعی کرد عاملین ترور دانشمندان هسته‌ای را بی گناه نشان داده و اتهامات این افراد را بی اساس جلوه دهد.

این عضو منافقین که خود از زندانیان سال 67 بوده و به لطف ادعای منافقانه مبنی بر جدایی از جریان نفاق با عفو روبه‌رو شده است و هم اکنون در اروپا فعالیت می‌کند، تلاش‌های حقوق بشری و پیام صلح ایران را نمایش خیمه شب بازی نامیده است.

وی با لحنی توهین آمیز از حضور خانواده شهدای ترور هسته‌ای در حاشیه اجلاس یاد و سعی کرد تا این اقدام ایران را بی اثر و کم رنگ جلوه دهد.

این عنصر منافقین بدون اشاره به بازتاب‌های بین‌المللی حضور خودروهای دانشمندان هسته‌ای و نمایشگاه ایران قربانی تروریسم در حاشیه اجلاس، به شرح زندگی و فعالیت‌های چند تن از کسانی می‌پردازد که نقششان در ترور دانشمندان هسته‌ای اثبات شده و پس از محاکمه به اعدام محکوم شده‌اند.

وی نه تنها سعی کرده افرادی چون جمالي فشی، عامل ترور شهید علی‌محمدی را بی‌گناه نشان دهد، بلکه منکر نقش موساد و گروهک منافقین در ترور دانشمندان هسته‌ای شده است.

بر پایه این خبر در حاشیه اجلاس عدم تعهد، برنامه‌هایی با هدف معرفی مظلومیت ایران در مواجهه با تروریسم دولتی از قبیل برگزاری نمایشگاه «ایران قربانی تروریسم»، اهدای گل از سوی فرزندان خانواده‌های شهدای ترور به شهدای هسته‌ای و دیدار آرمیتا رضایی‌نژاد دختر شهید دانشمند داریوش رضایی‌نژاد با دبیرکل سازمان ملل به همت موسسه راهبردی دیده بان به اجرا در آمد.

این اقدامات نه تنها باعث واکنش بسیاری از شرکت کنندگان در اجلاس مبنی بر همدردی با ملت ایران و خانواده شهدای ترور شد، بلکه سبب شد تا دبیرکل سازمان ملل در دیدار با رئیس جمهور ایران اذعان کند که ایران قربانی تروریسم است.

منبع: موسسه راهبردي ديده‌بان
انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار