شبکه تلويزيوني المنار گزارش داد، موفقيت ايران در ميزباني اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران باعث تشديد اختلافات بين غرب و آمريکا با اسرائيل شده و تاکيد ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد ارتش آمريکا بر دخالت نکردن واشنگتن در حمله يکجانبه اسرائيل به ايران، خشم مقامات اين رژيم را برانگيخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، احمد عمار گزارشگر اين شبکه افزود: موفقيت اجلاس تهران به عامل اختلاف بين آمريکا و اسرائيل تبديل شده است. منابع سياسي بلندپايه در تل آويو از تشديد شکاف و بي اعتمادي با دولت آمريکا سخن مي گويند. زيرا دولت آمريکا موضع قاطعانه اي عليه بان کي مون براي جلوگيري از مشارکت او در اجلاس تهران اتخاذ نکرد. اين اقدام باعث مشروعيت دادن به برنامه هسته اي ايران شد.
اودي سيگل تحليلگر مسايل سياسي در گفتگو با کانال دوم اسرائيل گفت:در زماني که تصور مي کرديم جهان عليه ايران است، خلاف آن ثابت شد. از صد و نود و چهار عضو سازمان ملل، صد و بيست کشور در اجلاس تهران شرکت کردند و از مواضع ايران حمايت کردند.
 اين مسئله شکستي براي اسرائيل، آمريکا و غرب بود. در حالي که اسرائيل از سخنان رئيس ستاد ارتش آمريکا انتقاد کرد، واشنگتن هم تل آويو را متهم مي کند که عامل مشارکت بان کي مون در اجلاس جنبش غيرمتعهدها بود. زيرا بان کي مون مي خواست نشان دهد که عروسک خيمه شب بازي در دست اسرائيل نيست.
در ادامه اين گزارش آمده است: منابع سياسي اسرائيل تاکيد کردند دولت بنيامين نتانياهو مرتکب اشتباهات بزرگي در مسئله ايران شد. آمريکا در آستانه انتخابات رياست جمهوري است و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم همچنان با هر حمله يکجانبه اسرائيل به ايران مخالف است.
اين منابع همچنين درباره عملي شدن ديدار باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با نتانياهو در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل ابراز ترديد کردند.
اين در حالي است که موضعگيري در برابر اسرائيل به اصلي ترين عامل کشمکش بين دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريکا تبديل شده است.
امنون آبرموويچ تحليلگر سياسي کانال دوم اسرائيل تصريح کرد: مشکل ما فقط با آمريکا نيست و ما شاهد قطع کامل تماسها بين صدراعظم آلمان و دفتر نتانياهو هستيم.
 دلايل زيادي براي اين شرايط وجود دارد که فرار اسرائيل از گفتگو با فلسطيني ها، سياست شهرک سازي و دخالت بي سابقه اسرائيل در انتخابات آمريکا از جمله اين دلايل است. نتيجه اين شرايط باعث شد که دمپسي چنين سخناني را بيان کند.
گزارشگر المنار اضافه کرد: رسانه هاي اسرائيل تاکيد کردند مسئله تعجب آور آن است که در شرايطي که واشنگتن و تل آويو به تبادل اتهام ادامه مي دهند، ايران به دنبال مذاکراتي بين تشکيلات خودگردان و جنبش حماس در تهران است.

برچسب ها: اجلاس ، عدم ، تعهد ، موفقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار