"كلاه قرمزي و بچه ننه" بدور از واقعيت و تخيل نبوده و استفاده از جذابيت هاي عروسكي همراه با مضامين آشنا سبب موفقيت اين فيلم سينمايي است.

"جبار آذين"منتقد سينما،در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص راز ماندگاري فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و بچه ننه" ساخته "ايرج طهماسب" گفت:با توجه به اينكه فيلم هاي متعدد اجتماعي و ارزشي حتي شبكه كمدي به روي پرده سينماهاي كشور رفته است اما يك فيلم با مضمون كودك موفق شده ركورد فروش را در كمترين زمان بدست آورد.
وي افزود:از يك منظر اين اتفاق بسيار خوب و مبارك است؛اما در كنار اين نكته مثبت اين سوال مطرح مي شود كه به چه علت فيلم هايي كه با هزينه ي بيشتر از "كلاه قرمزي ساخته شده است و تبليغات بيشتر و همچنين سالن هاي بيشتري را در اختيار داشته،موفق به جذب مخاطب نشده اند؟.
آذين ادامه داد:"كلاه قرمزي" از تلويزيون متولد شد و دوره ي زايش او با سليقه مخاطب همراه و همسو بوده يعني توانست در ميان انواع برنامه هاي كودك و انيميشن هاي داخلي و خارجي خودي نشان دهد.
وي تصريح كرد:آنچه در اين مجموعه مطرح مي شد حرف ها،موضوع ها و قصه هايي بود كه برگرفته از زندگي واقعي خود بچه ها بود.يعني كودكان با موضوعاتي در اين مجموعه روبرو مي شوند كه براي آنها آشنا بوده و بدور از واقعيت و تخيلي نبوده است.
وي اظهارداشت:پس از توفيق"كلاه قرمزي" در تلويزيون؛دست اندركاران متولي اين برنامه تصميم گرفتند" كلاه قرمزي" را به سينما بياورند و شانس آن را در سينما هم امتحان كنند.
آذين افزود:اولين سري "كلاه قرمزي" در سينما با موفقيت زيادي روبرو شده و ركورد فروش در آن سال را در تاريخ سينماي ايران شكست كه تمامي اينها به خاطر همان جذابيت هاي عروسكي و اجرايي است كه محتواها و مضامين آشنا براي مخاطبان به همراه داشت.
وي بيان كرد:وجود استقبال مخاطبان از اين فيلم حاوي يك نكته مهم است؛اينكه افرادي در حال حاضر به ديدن "كلاه قرمزي" مي روند كه زماني مخاطب كودك و نوجوان كلاه قرمزي بودند و در حال حاضر خودشان جزء والدين جوان جامعه هستند و به لحاظ محتوايي با مضامين و شخصيت هاي" كلاه قرمزي" آشنا بودند و اين آشنايي را به فرزندانشان هم منتقل كردند.
آذين تأكيد كرد:حال والدين جواني كه روزگاري مخاطبان اصلي "كلاه قرمزي" بودند در كنار فرزندانشان براي ديدن فيلم دوران كودكيشان كه هنوز براي خود آنها و كودكان جذابيت دارد،مي نشينند و در واقع يكي از رمزهاي اصلي ماندگاري و فروش جذب كلاه قرمزي است.
وي ادامه داد:اما مهمترين مسئله اي كه توانسته "كلاه قرمزي" را در ميان كارهاي ديگر سينما كودك و يا حتي سينما اجتماعي و سرگرم كننده ما در پله بالاتر بنشاند؛اين است كه اين فيلم دور از فرهنگ جامعه ما نيست و اين مهمترين علت استقبال از كلاه قرمزي است.
وي اظهارداشت:"كلاه قرمزي" شخصيت برگرفته از فرهنگ رايج جامعه ماست و خارج از كشور نيامده و يا تقليد از سريال هاي خارجي و كپي فيلم خارجي هاي قبل از انقلاب نيست و حرفهايش را در عالم تخيل منتقل نمي كند و به صورت واقعي و جذاب حرفهايشان را ارائه مي كند.
آذين خاطرنشان كرد:در "كلاه قرمزي" سعي شده از جذابيت هاي مورد توجه كودكان و نوجوانان استفاده شود به همين دليل كودكان همراه با والدين خود در سالن سينما مي روند تا با شادي و تلخي هاي "كلاه قرمزي "و دوستانشان همراه شوند./ه
برچسب ها: مضامین ، واقعی ، آشنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار