نوسان تصميم گيري هاي مسئولان بازار ارز همچنان در تب و تاب نوسان نگه داشته است.

همايون دارابي کارگزار بورس در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در روزهاي اخير اظهار نظرهاي متفاوتي در خصوص بازار ارز از سوي مسئولان بيان شده است که اين نظرات به علت نبود ثبات فعلا باعث ايجاد تب و تاب در بازار ارز شده است.

وي تصريح کرد: تصميمات اتخاذ شده از سوي مراکز مربوطه از جمله شوراي عالي بورس- وزارت اقتصاد و بانک مرکزي هنوز به مرحله نهايي نرسيده ضمن آنکه نظر ساير بخش ها مثل اتاق بازرگاني و مجلس نيز در اين رابطه بسيار تاثير گذار است.

دارابي ادامه داد: شب گذشته براساس جلسه مشترک بين دولت و مجلس مقرر شد که نرخ ارز 2 درصد زير قيمت فعلي تعيين شود که اين موضوع نحوه تخصيص ارز براي واردات کالاهاي ضروري را تحت تاثير خود قرار مي دهد.

همايون دارابي گفت: بايد ديد که نحوه قيمت گذاري ارز در بازار آزاد و تخصيص ارز  به نرخ دولتي به واردات و صادرات چگونه خواهد بود زيرا اين موضوع به شدت وضعيت واردات کالاهاي اساسي به ويژه صنعتي تحت تاثير خود قرار مي دهد بر همين اساس امروز در بازارهاي جهاني ارزش يورو در برابر دلار با کاهش 1.5603درصدي يعني 34% صدم درصد مواجه بوده است.

دارابي ادامه داد: بهاي هر دلار در بازار  تهران با کاهش نسبت به روز گذشته به 2475 تومان رسيد، همچنين قيمت يورو به 3270 تومان و پوند انگليس به 4040 تومان رسيده است.

وي درباره آخرين وضعيت قيمت سکه اظهار داشت: قيمت سکه تمام طرح جديد و قديم امروز يکسان بوده و به رقم 945 هزار تومان رسيده است هم اکنون قيمت نيم سکه 472 هزار تومان ربع سکه 237 هزار تومان و سکه گرمي به 134 هزار تومان رسيده است.

وي يادآور شد: قيمت معاملات آتي سکه در مهر ماه با کاهش 99% صدم درصد به 965 هزار و 500 تومان رسيد براي آبان ماه به 981 هزار و 300 تومان و آذر ماه به 1 ميليون و 1200 تومان رسيده است./عب
برچسب ها: ارز ، دارابی ، نوسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار