مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس با بيان اينکه سازمان ملل بايد تمام تلاش خود براي استفاده صلح‌آميز همه كشورها از انرژي هسته‌اي را فراهم كند، گفت: عضويت رژيم صهيونيستي در سازمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي بايد در دستور کار سازمان ملل قرار گيرد تا اين رژيم غاصب اجازه تهديد نظامي هيچ کشوري را به خود ندهد.

مجتبي ثابتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر اخير احمدي‌نژاد به سازمان ملل اظهار داشت: رئيس جمهور در سازمان ملل مسأله استفاده صلح‌آميز تمام كشورهاي جهان از انرژي هسته‌اي را مطرح كند.

وي با بيان اينکه سازمان ملل بايد تمام تلاش خود براي استفاده صلح‌آميز همه كشورها از انرژي هسته‌اي را فراهم كند، گفت: عضويت رژيم صهيونيستي در سازمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي بايد در دستور کار سازمان ملل قرار گيرد تا اين رژيم غاصب اجازه تهديد نظامي هيچ کشوري را نداشته باشد.

ثابتي با انتقاد از اينکه چرا رژيم غاصب صهيونيستي از عضويت در ان‌پي‌تي معاف است، تصريح كرد: احمدي‌نژاد موضع عدم صلاحيت رژيم صهيونيستي براي اعمال نفوذ در سازمان ملل را مطرح كند چرا كه داشتن کلاهک هسته‌اي براي کشوري مانند رژيم صهيونيستي که جنايتکار بودنش براي دنيا به اثبات رسيده است،‌ هويت سازمان ملل را زير سؤال مي‌برد.

وي با اشاره به بند 16 اصل 3 قانون اساسي گفت: احمدي‌نژاد نقض آشكار حقوق كشورها و سوءاستفاده از حق وتو در كشورهايي نظير ليبي، بحرين و ميانمار را فارغ از مطالبات سياسي مطرح كرده و دفاع از ملت‌هاي مستضعف را وظيفه خود دانسته تا چرايي حضور مستكبران در كشورهاي بيگانه مشخص شود.

مسول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس عنوان کرد: رئيس جمهور کشورمان بايد ورود غيرقانوني به جغرافياي سياسي كشورهاي ديگر مانند سوريه را مورد تاکيد قرار داده و اينگونه دخالت‌ها از سوي شورهاي به اصطلاح قدرتمند را محکوم کند.

ثابتي با بيان اينكه تحريم کشورها‌ نقض حقوق بين‌المللي آن‌ها محسوب مي‌شود، خاطرنشان کرد: فشار بر کشورهاي جهان براي تحريم يک کشور آن هم به خاطر برآورده شدن مطامع قدرت‌هاي بزرگ از جمله موارد نقض حقوق بين‌المللي است که بايد به آن توجه شود.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس در پايان گفت: اصلاح ساختار سازمان ملل يکي ديگر از مسائلي است که جا دارد در نيويورک به آن پرداخته شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار