نشست ماهانه اعضای خانه موسیقی روز گذشته با یادی از هنرمند تازه درگذشته بهرام سارنگ برگزار شد.

به گزارش .باشگاه خبرنگاران از سایت خانه موسیقی، دیدار ماهیانه هنرمندان و اعضا بعد از ظهر روز گذشته با حضور جمع زیادی از علاقمندان و هنرمندان و اعضای خانه موسیقی در سالن اجتماعات ساختمان فاطمی برگزار شد و حاضران ضمن گپ و گفت ،یاد هنرمند درگذشته بهرام سارنگ را زنده کردند.

در ابتدای این نشست دکتر محمد سریر، رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی، ضمن خیر مقدم به حضار در سخنان کوتاهی گفت: متاسفانه برخی دیدار های ماهیانه با درگذشت یکی از هنرمندان مصادف می شود و درواقع این نشانه هایی ست که باید ما را به هم نزدیک تر کند و قدر این دیدارها را بدانیم. من هر بار چهره های جدید تری را می بینم که در این دیدارها حاضر می شوند و هر بار هم بر جمعیت حاضر  افزوده می شود که این باعث دلگرمی همه ماست. یکی از مهم ترین کارهایی که خانه موسیقی انجام داده است، برگزاری همین دیدارها و نشست هاست که موجب نزدیکی دوستان و هنرمندان به هم شده. اینجا جایی است که همه شما احساس می کنید خانه خودتان است و واقعا هم همین طور است.

در ادامه مراسم سهیل محمودی، شاعر و ترانه سرا که مجری مراسم بود چند بیت شعر قرائت کرد و سپس با بیان اینکه این دیدارها و دوستی ها را با ید غنیمت شمرد، گفت: دیدار ها این نعمت را در خود دارد که در زمان زنده بودن می توانیم کنار هم باشیم و دوستی ها مستحکم تر شود.

محمودی با بیان اینکه دوستی دیرینه با زنده یاد بهرام سارنگ داشت، گفت: بهرام سارنگ در جوانی موسیقی را در کنار موسیقیدانان بزرگ آغاز کرد اما همواره ماننده شاخه ای پربار تواضع داشت. او برای موسیقی و هنرش بسیار وقت می گذاشت و شاید همه جا حضور نداشت اما همیشه به هنرش عشق می ورزید. بهرام سارنگ در آمریکا درگذشت و به همت خانواده اش پیکر این هنرمند در روز های آتی به ایران انتقال داده می شود که حتما اطلاع رسانی خواهد شد و همه در این مراسم شرکت می کنیم.

بعد از این سخنان مدیرعامل خانه موسیقی برای دقایقی سخنرانی کرد و ضمن خیر مقدم در ابتدای سخنانش گفت: هر بار مشاهده می کنیم هنرمندان و علاقمندان بیشتری در نشست های ماهیانه حضور پیدا می کنند و این باعث خوشحالی ما و دلگرمی خود اهالی موسیقی است و از اینکه اینجا را خانه خود می دانید سپاسگزارم.

حمیدرضا نوربخش در ادامه سخنانش درگذشت بهرام سارنگ را تسلیت گفت و افزود: من سال های زیادی ایشان را می شناختم و ایشان را دوست داشتم. متاسفانه هیچ گاه فرصت نشده بود با ایشان ازتباط عمیقی داشته باشم اما آن چیزی که از این هنرمند یادم مانده یک چهره آرام، متین و باوقار است. از ویژگی های بارز شخصیت این هنرمند موقر و مودب بودن شان است و با توجه به پیشکسوتی شان وقتی همدیگر را ملاقات می کردیم بسیار متواضع بودند که من شرمنده می شدم.

این خواننده درباره ویژگی های هنری بهرام سارنگ نیز گفت: زنده یاد سارنگ صدای نسبتا چپ کوک داشت و اولین آوازی که من از ایشان شنیدم یک کار با آقای لطفی در اواخر دهه 60 بود. وقتی این صدا را من شنیدم بسیار برای من جالب بود زیرا هم چپ کوک بود هم در مایه های بالا بسیار راحت و مسلط آواز می خواند. ایشان دانش موسیقی خوبی داشت و به ردیف آوازی کاملا تسلط داشت، هم ساز می زد و هم خوشنویسی می کرد و در واقع این هنرمند مجموعه ای از ذوق هنری بود. بهرام سارنگ استاندارد خوانندگی را از نظر توانایی حنجره و جوهره ذاتی و غیر اکتسابی هنری داشت و هنر را برای دلش می خواست که بسیار ارزشمند بود.

نوربخش در بخش دیگری از سخنانش به جشن سالیانه خانه موسیقی اشاره کرد و گفت: این جشن در 17 مهر ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود. در سال های گذشته سعی کرده بودیم که جشن خانه موسیقی را به جشنواره ای تمام عیار تبدیل کنیم و گاهی موفق بودیم ولی متاسفانه امسال به دلایل مختلفی موفق نشدیم آن را در چند شب برگزار کنیم به همین دلیل در یک شب برگزار خواهد شد. در جشن امسال برنامه های مختلفی اجرا می شود که در ژانرهای مختلف موسیقی خواهد بود و از برخی چهره های پیشکسوت نیز تقدیر خواهد شد. امسال هم گزینش کتاب برتر سال موسیقی را خواهیم داشت و از دوستان دعوت می شود در این جشن  شرکت نمایند.

در انتهای این نشست حمید رضا نوربخش به همراهی زیدالله طلوعی(تار) و سیامک بنایی(تنبک) با یادی از بهرام سارنگ به اجرای موسیقی و ساز و آواز بر روی شعری از سعدی (گفتمش سیر ببینم مگر از دل برود/ وان چنان پای گرفتست که مشکل برود) در آواز دشتی پرداختند که با استقبال حضار مواجه شد.

این دیدار در حالی برگزار شد که بسیاری از علاقمندان به دلیل کمبود فضا نتوانستند در سالن همایش حضور یابند و به صورت ایستاده در سالن انتظار خانه موسیقی برنامه را دنبال می کردند.

لازم به ذکر است، در این دیدار اعضای شورای عالی و هیئت مدیره خانه موسیقی، اعضای هیئت مدیره کانون ها، سید محمد میرزمانی(رئیس دفتر موسیقی)و هنرمندان و چهره هایی همچون نادر گلچین،عباس تهرانی تاش، جلیل عندلیبی، بهزاد فروهری، بیاض امیرعطایی، بیژن بیژنی، محمدعلی قدمی، امیربکان، بهروز همتی، جمشیدی، همایونفال، نصری اشرفی،سارو و ... حضور داشتند./م

برچسب ها: موسیقی ، سارنگ ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار