معاون آموزشی بر لزوم همكاري و تعامل بيشتر ميان صنايع و مراكز علمي و تحقیقاتی پزشکی تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، معاون آموزشي وزير بهداشت در مراسم افتتاح پيشرفته‌ ترين مركز تخصصي، آموزشي و تحقيقاتي جراحي‌هاي كم تهاجمي درون بين در بيمارستان حضرت رسول اكرم (ص) ورود مراكز علمي در ترويج تكنيك هاي جديد را ضروري دانست و بر لزوم اثربخشي، اعتبار و آسان بودن آنها تاكيد كرد.
 
دكتر محققي، معاون آموزشي وزير بهداشت ضمن قدردداني از طراحي log book  در جراحي هاي كم تهاجمي گفت: درlog book   ها ملاك برنامه هاي مصوب و كاريكولوم درسي است و نه تعرفه ها لذا كدها بايد بر اساس منابع استاندارد تعريف شوند.
 
وي استفاده از log book  را موجب ثبت آسان و دقيق جراحي ها خواند و تصريح كرد: استفاده از log book اكنون در جراحي عمومي نهادينه شده و شايد با تسهيل و آسان سازي اين نمونه بتوان اجراي آن را در سطوح مختلف فراگير كرد.
 
دكتر محققي افزود: تجربه نشان داده، عزم و اراده افراد در اجرايي شدن برنامه هاي گوناگون تاثير فراوان داشته و لذا با اراده جدي و بهينه سازي اين طرح مي توان آن را به ابزاري فراگير براي ثبت دقيق اعمال جراحي تبديل كرد.
 
معاون آموزشي وزير بهداشت، آموزش هاي باليني تخصصي در مراكز نخبه و مرجع را نياز امروز كشور دانست و افزود: مراكز علمي و آموزشي مي توانند با ايجاد ارتباط منطقي و درست با مراكز صنعتي معتبر و همچنين با رعايت اصول و موازين اخلاقي و قانوني شرايطي را فراهم نمايند كه الگويي براي ساير مراكز باشند و خوشبختانه در اين مركز اين اتفاق رخ داده است.
 
وي بر ضرورت ورود برخي از مراكز معتبر در استفاده از طرح هاي جديد و ترويج تكنيك هاي جديد تاكيد كرد و گفت: مراكز علمي بايد در معتبر ترين حالت به تصويب و ترويج تكنيك هاي نوين بپردازند و آن را به ديگران آموزش دهند. آموزش ها نيز بايد در جهت صرفه و صلاح مردم و با رعايت اخلاقيات باشد.
 
دكتر محققي در پايان ابراز اميدواري كرد اين مركز تحقيقاتي الگويي براي ساير مراكز آموزشي قرار گيرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار