عضو هيات علمي دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: انتقادات رامني به اوباما درباره اعتراضات مسلمانان در خاورميانه بسيار تند بوده و به نظر مي‌رسد ادامه اعتراضات مسلمانان انتخابات آمريکا را تحت تاثير قرار دهد.

فوادايزدي عضوهيات علمي دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگاردانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره تاثير پخش فيلم موهن به پيامبر اکرم(ص) بر انتخابات رياست جمهوري ‌آمريکا اظهار داشت: درخاورميانه و شمال آفريقا حرکت‌هاي مردمي و تظاهرات گسترده‌اي داشته‌ايم که قطعا در انتخابات آمريکا تاثيرگذار است زيرا پوشش خبري نسبتا بالايي را در برداشته است.

وي تصريح کرد: در حملات گفتاري که رامني نسبت به اوباما داشته از عملکرد اوباما شديدا انتقاد کرده و در کل سياست خارجي اوباما به‌خصوص سياست‌هاي وي در رابطه با خاورميانه وي را زير سوال برده است.

ايزدي خاطرنشان‌کرد: رامني بيان کرده است که اوباما نتوانسته وجهه آمريکا را درخاورميانه حفظ کند و بسيارضعيف عمل کرده است.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران با بيان اينکه رامني اوباما را کارتر دوم مي‌خواند، گفت: همانطور که در زمان کارتر انقلاب اسلامي در ايران به وقوع پيوست در زمان اوباما نيز انقلاب‌هاي منطقه در خاورميانه اتفاق افتاد.

وي اظهار داشت: بيان و انتقادات رامني به اوباما در روز اول اعتراضات مسلمانان در خاورميانه بسيار تند و از شدت کلام بسيار بالايي برخوردار بود، در نهايت به نظر مي‌رسد با توجه به ادامه يافتن اين حرکات و اعتراضات، بحث مسائل اخيرو انتخابات آمريکا بهم گره بخورد.

ايزدي در پايان ياد آور شد: در نتيجه اينکه رامني عملکرد اوباما را قابل قبول نمي‌داند و مي‌خواهد به طرفداران صهيونيسم اينگونه وانمود کند که اگر من رئيس جمهور بودم اجازه نمي‌دادم اين جور مسائل و حرکت‌ها در خاورميانه اتفاق بيافتد و از اين طريق سعي دارد فضاي انتخاباتي را به دست گيرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، آمریکا ، رامنی ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.