امروز مدعيان امريكايي آزادي بيان تلاش مي‌كنند كه اين آزادي را در انحصار خود نگه دارند و حتي رسانه‌هايي كه از سوي اين مدعيان، پرچم‌دار آزادي بيان مي‌شوند، فقط آنچه را كه خود آزادي بيان مي‌دانند منتشر مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، آزادي بيان دستاويز اين روزهاي اهانت‌كنندگان و طراحان بي‌شرمانه‌ترين هتاكي تاريخ به مقدسات در امريكا شده است. به عنوان مثال يكي از شركت‌هاي زير مجموعه شركت امريكايي گوگل هم با استناد به دو كلمه freedom of speech كه خيلي معنا در درونش نهفته است، دست عوامل صهيونيستي و آمريكايي هتاك به ساحت مقدس پيامبر اعظم را براي به نمايش گذاشتن فيلم‌هاي موهن و هتاكي به اسلام باز گذاشته است.



اما جالبتر اين كه همين مدعيان پرسروصداي آزادي بيان كه اسباب هتاكي را پهن مي‌كنند خودشان تحمل جسارت و هتاكي كه نه، حتي تحمل فيلم انتقادي شهروندانشان را هم ندارند. خبرنگار باشگاه خبرنگاران براي اثبات آزادي بيان آمريكايي_صهيونيستي، فيلمي از تصاوير خودسوزي يك صهيونيست را به نمايش مي‌گذارد و پس از حذف صحنه‌هاي دلخراش فيلم آن را روي سايت يوتيوب بارگذاري مي‌كند. ساعتي بعد خبرنگار باشگاه خبرنگاران با مراجعه به سايت يوتيوب هر چقدر كه براي يافتن فيلم مورد نظر جستجو كرد چيزي موردي پيدا نكرد و حتي دقايقي بعد از آن قابليت دسترسي يوزري كه با آن اين فيلم بر روي يوتيوب آپلود شده بود از دسترس خارج مي‌شود و پيامي مبني بر اينكه اين يوزر وجود ندارد نمايش داده مي‌شود.





البته اين اولين باري نيست كه كسي در دايره آزادي بيان امريكاييها بايكوت مي‌شود. محمد طيب يكي از مستندسازان مستقل كشورمان نيز كه بارها و بارها فيلم‌هايش در دايره سانسور آمريكايي‌ها قرار گرفته و از سايت يوتيوب حذف شده است به باشگاه خبرنگاران مي‌گويد: "هرجايي كه سند تازه و يك حرف جديد را در فيلم‌هايم مطرح و در سايت يوتيوب منتشر كردم بلافاصله با حذف آن فيلم‌ها مواجه شدم".



وي در ادامه تصريح كرد: "حتي برخي از آنها كاملا از ليست فيلم‌هاي اين سايت حذف شد ولي چند فيلم هنوز بر روي اين سايت قرار دارد". طيب درباره يكي از فيلم‌هاي حذف شده‌اش اظهار داشت: "به طور مثال يكي از اين فيلم‌هاي حذف شده درباره مسلمان شدن يك سرباز امريكايي كه در جنگ عراق حضور داشت، بود. اين فيلم دروغ بودن چهره ساختگي مردم عراق در طول 10 سال جنگ در اين كشور را نشان مي‌داد، اين فيلم در فاصله دوسه روز با بازديد 30 هزار و 142 نفري همراه بود و متاسفانه از سايت يوتيوب حذف شد".


اين مستندساز در ادامه اظهار داشت: "فيلم ديگري درباره جنگ غزه با وجود اسناد دريافتي از اين جنگ مبني بر نسل‌كشي در خاك غزه را در اين سايت بارگذاري كردم كه به محض اتمام بارگذاري با پيغامي تحت عنوان محدوديت سني مواجه شدم".



وي افزود: "هر كاربري كه براي مشاهده اين فيلم وارد سايت يوتيوب مي‌شد الزاما در آن سرويس Login نمي‌شد و يوتيوب پيغامي را مبني بر اينكه آن يوزر را نمي‌شناسد در هنگام نمايش اين ويدئو را پخش نمي‌كرد".

طيب همچنين درباره انتشار فيلم ديگري درباره بومي‌هاي امريكايي در سايت يوتيوب اين گونه ادامه داد: "اين فيلم اعلام انزجار بومي‌هاي امريكا از سياستهاي دولت امريكا كه جنگ‌طلبانه و مخالف با محيط‌ زيست بود را نشان مي‌داد كه بعد از انتشار Lock شد".

به گفته اين مستندساز زماني در يوتيوب امكان گزارش درباره فيلم‌هاي منتشر شده از اهانت به فرقه‌ها و كشورهاي جهان وجود داشت كه در حال حاضر مدتي است كه اين امكان وجود ندارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر اين گزارش ارائه مي‌شد چه اتفاقي مي‌افتاد، گفت: "طبعا جاهايي كه به نفع‌شان بود آن فيلم حذف مي‌شد ولي در غير اين صورت اتفاقي نمي‌افتاد".

طيب با اشاره به بحث بيداري اسلامي در منطقه و كشتار بي رحمانه مردم عربستان و بحرين ادامه داد: "در جريان بيداري اسلامي هم مي‌بينيم كه ويديوهايي كه از جنايت‌هاي بحرين و يا عربستان سعودي در فضاي مجازي بارگذاري مي‌شود پس از انتشار در سايت يوتيوب حذف مي‌شود.



اين مستندساز با تاكيد بر آزادي بيان تصريح كرد: اين موضوعات نشان مي‌دهد كه آزادي بيان يك‌سويه است و آن چيزي كه مدير سايت يوتيوب مي‌خواهد منتشر شود را مي‌توان هزاران و هزاران بار كپي كرد ولي آن چيزي كه حقيقت است و افشاكننده ماهيت آن چيزي است كه در دنيا مي‌گذرد، جايگاهي براي انتشار در اين سايت را ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار