سلمان رشدي با حضور در برنامه‌اي در شبكه بي‌بي‌سي، از جزييات زندگي خود در طول 10 سال خفا و خيانت‌هاي خود به همسرانش صحبت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي‌بي‌سي؛ رشدي نويسنده كتاب موهن در مصاحبه‌اي تفصيلي با شبكه سلطنتي انگليس به جزييات ريز زندگي خود در دوران پس از انتشار کتاب موهن اشاره و از زن‌بارگي‌ها و خيانت‌هاي خود نسبت به همسرانش سخن گفت.

سلمان رشدي در طول دوران اختفاي خود توسط پليس لندن شديدا مراقبت مي‌شد و هر جا که مي‌رفت محافظان وي همراهش بوده‌اند. گفته مي‌شود هزينه سالانه نگهداري رشدي بيش از 1 ميليون دلار براي دولت انگليس هزينه دارد که همين امر سبب شده تا شهروندان انگليسي اعتراضات زيادي در آن زمان انجام دهند.

صدور حکم مرگ رشدي توسط امام خميني (ره)/ احساس مي‌کنم فردي مرده‌ام

 روز ولنتاين سال 1989، خبرنگاري از بي‌بي‌سي با سلمان رشدي تماس گرفت و به او گفت که آيت‌الله خميني رهبر انقلاب اسلامي ايران حکم مرگ وي را صادر کرده است.

وقتي خبرنگار بي‌بي‌سي از او درباره احساسش پرسيد پاسخ داد: احساس خوبي نيست. من يک مرد مرده‌ام.

رشدي در مصاحبه‌اي اختصاصي با شبكه بي‌بي‌سي عنوان مي‌کند: من از يک مکان خيلي تاريک بيرون آمده و روزهايي که در زيرزمين‌ها زندگي مي‌کردم بسيار وخيم بود.

رشدي درباره احساس خود از دوران اختفا مي‌گويد: گفتگو بدون محافظ، خريدکردن، ديدن خانواده، پرواز با هواپيما و غيره همگي روزي غير ممکن بود. محافظان او را جو صدا مي‌زدند.

4 ازدواج رشدي و روابط مخفيانه

رشدي در ادامه مصاحبه  از خيانت به همسران خود مي‌گويد که اميدوار بوده همسر اول وي کلاريسا لوارد از خيانت‌هاي او با خبر نمي‌شود.

نويسنده کتاب توهين‌آميز درباره خيانت‌هاي خود اذعان مي‌کند: من از اينکه اين همه آدم پليدي باشم متعجبم.

او در جزيياتي از چگونگي پايان يافتن ازدواج‌هاي خود مي‌گويد، که بدترين مورد آن در مورد همسر دوم او بوده است، ماريان ويگينز نويسنده آمريکايي است که  متهم به دروغ و به خطر انداختن امنيت رشدي است.



کلاريسا لوارد همسر اول رشدي

او سرانجام عاشق زن سومش مي‌شود، اليزابت وست که به مدت زيادي با وي رابطه مخفي داشته است.

آن‌ها يک فرزند به نام ميلان دارند و يکي ديگر نيز مرده است. اما رشدي دوباره، عاشق پادما لاکشمي بازيگر معروف مي‌شود. آن‌ها ازدواج مي‌کنند اما اين ازدواج نيز منجر به طلاق مي‌شود.

  مارين ويگينز/ همسر دوم رشدي

به گفته رشدي: از زمانی که کلاریسا (همسر اول رشدي) رفته، چندين تماس عاشقانه با او داشته و گاهي هم با زنان ديگري ديدارهاي عاشقانه داشته است.



  اليزابت وست همسر سوم رشدي

  پادما لاکشيني همسر چهارم رشدي

برچسب ها: رشدی ، زندگی ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار