جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس اعلام کرد هيچ يک از ساکنان سرزمين هاي فلسطين در حمله مرگبار پنجم اوت در صحراي سينا در مرز مصر - فلسطين اشغالي دخالت نداشتند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين حمله به کشته شدن شانزده مرزبان مصر منجر شد.

به گفته يک مسئول امنيتي مصر، اين کشور ماه اوت از حماس خواست اطلاعاتي را درباره اعضاي يک گروه سلفي مستقر در غزه که متهم هستند در اين حمله دخالت داشته اند، ارائه کند.
ايهاب الغصين سخنگوي وزارت کشور دولت حماس در بيانيه اي اعلام کرد « بازرسي هايي که دولت انجام داده است و تماس ها با مقامات مصر نشان مي دهد ارتباطي بين نوار غزه و اين حمله خونين در شمال سينا وجود ندارد ».

وي با تکذيب اخبار مطبوعات مصر مبني بر دست داشتن فلسطيني هاي ساکن غزه در اين حمله که به تنش بين حماس و حکومت جديد مصر تحت رهبري اخوان المسلمين منجر شده است، افزود:‌ « دولت فلسطين و مقامات مصري در اين زمينه هماهنگ هستند و به تماس هاي خود ادامه مي دهند ».

در پي اين حمله، گروه هاي سلفي غزه به اقدام دستگاه هاي امنيتي حماس براي بازداشت چند تن از اعضاي خود اعتراض کردند. ارتش مصر هفتم اوت « عمليات سينا » را آغاز کرد که به کشته شدن دهها « تروريست » و « عوامل جنايتکار » منجر شد اما مليت قربانيان فاش نشده است.
اين حمله، گسترده ترين استقرار ارتش مصر در صحراي سينا بعد از پس گرفتن آن از اسرائيل در سال هزار و نهصد و هشتاد و دو به حساب مي آيد.

برچسب ها: حماس ، غزه ، سینا ، صحرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار