رسانه هاي فلسطيني اعلام كردند؛ تا ساعاتي ديگر، اسماعيل هنية نخست وزير حكومت قانوني فلسطين، با ورود به قاهرة با مقامات مصري ديدار خواهد كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري القدس نت؛ يوسف رزقة مشاور سياسي نخست وزير فلسطين، با تائيد اين خبر افزود: هدف از سفر هنية به مصر و ديدار با مرسي و ديگر مقامات بلندپايه اين كشور، گفتگو و تبادل نظر در مورد پرونده هاي مهم همچون: محاصره نوار غزة و بحران هايي است كه ساكنان اين منطقه به آن دچار هستند.

رزقة همچنين با بيان اينكه در نشست امروز اسماعيل هنية با مقامات مصري، به راه هاي اجرايي شدن تصميمات اتخاذ شده در اتحاديه عرب براي آغاز رفع محاصره از نوار غزة پرداخته مي شود، موضوع ايجاد يك منطقه آزاد تجاري و بحران سوخت و برق در غزة را از ديگر مسائل مطرح شده در اين ديدارها دانست.

اسماعيل هنية قرار بود هفته گذشته براي ديدار و گفتگو با مقامات مصري به اين كشور سفر كند كه به دليل برخي مشكلات، اين سفر به امروز موكول شد.

در خبري ديگر، خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس، روز آينده در راس هيئتي بلندپايه از اعضاي اين جنبش به مصر سفر كرده و با محمد مرسي رئيس جمهوري اين كشور ديدار مي كند.

منابع نزديك به مشعل، موضوع گفتگوهاي مشعل و مرسي را در مورد بازگشائي دفترسياسي جنبش حماس در قاهرة و حوادث اخير سيناء برشمردند.

برچسب ها: مرسی ، هنیه ، قاهره ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار