کارگران سه اتحادیه مهم کارگری ایتالیا از امروز دوشنبه اعتصابات خود را در این کشور آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، کارکنان مخابرات ایتالیا امروز دوشنبه با دعوت دست کم سه اتحادیه بزرگ کاری ˈCgilˈ, ˈCislˈ و ˈUilˈ در شهرها مختلف دست از کار کشیدند و همزمان در شهرهای بزرگ از جمله رم پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

صدها نفر از کارکنان مخابرات پایتخت ایتالیا با تجمع اعتراضی در میدان ˈپانتئوˈ در مرکز شهر رم ضمن انتقاد از برنامه های ریاضت اقتصادی دولتˈماریو مونتیˈ، خواستار تمدید قراردادهای کاری خود که در یک سال گذشته لغو شده است، شدند.

در این تجمع اعتراضی روسای اتحادیه های کاری در اعتراض به ˈاخراج کارکنان، وضعیت حقوقی پایین، لغو قراردادهای کاری و تمدید نکردن قراردادهاˈ سخنرانی کردند و خواستار یافتن یک راه حل منطقی برای رفع مشکلات کاری این قشر شدند.

روسای اتحادیه کاری ، وضعیت کارکنان مخابرات را غیر قابل تحمل توصیف کردند و خواستار مداخله دولت برای گشودن راه مذاکره با کارفرمایان شدند که بیش از یک سال است قرارداد کاری پرسنل مخابرات را تمدید نکرده اند.

ایتالیایی ها از رشد فزاینده پدیده بیکاری و سیاست های ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا عصبانی اند و اتحادیه های کاری برای مقابله با برنامه های مالی دولت ˈماریو مونتیˈ، پاییزی سراسر اعتصاب و تظاهرات را تدارک دیده اند.

اعتصاب و تظاهرات کارکنان مخابرات امروز در حالی در سراسر ایتالیا برگزار شد که وکلای این کشور نیز در اعتراض به برنامه های ریاضتی دولت مونتی برای چهار روز اعتصاب برنامه ریزی کرده بودند، اما تاکنون گزارشی از این اقدام اعتراضی دریافت نشده است.

با پایان تعطیلات تابستانی موج جدیدی از اعتصاب ها و اعتراض ها علیه دولت مونتی در حال برگزاری است.

براساس اعلام وزارت کشور ایتالیا در یک سال گذشته، مردم این کشور در مجموع حدود 11 هزار تظاهرات و اعتصاب سراسری علیه برنامه های ریاضت اقتصادی دولت برگزار کرده اند.

از مجموع این تظاهرات ها و اعتصاب ها، چهار هزار و 497 مورد توسط اتحادیه های کاری برگزار شد که در 304 مورد، پلیس ضد شورش با مداخله خود این تظاهرات را به خشونت و درگیری کشاند.
برچسب ها: ایتالیا ، اعتصاب ، مخابرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار