ايتاليا پس از يونان بيشترين افراد فقير را در خود جاي داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان آنلاين نيوز پونتو ايت، ايتاليا دومين کشور در اروپا از نظر فقر دائم است.

در همين زمينه، بخش سياست هاي اجتماعي وزارت رفاه ايتاليا در تازه ترين گزارش خود اعلام کرده است، در اين کشور تعداد افرادي که از ساليان سال قادر به رهايي از فقر نيستند همواره قابل توجه است.

 تعداد اين افراد «فقير دائم» در سال 2010 ميلادي برابر با ده ميليون و سيصد و نوزده هزار نفر بوده است. به عبارتي،‌ افراد «فقير دائم»، هفتاد درصد از چهارده ميليون و هفتصد و چهل و دو هزار نفر ازجمعيت ايتاليايي هاي در معرض خطر فقر را در بر مي گيرند.

فقط يونان از لحاظ فقر بدتر از ايتاليا است.

اين پايگاه اينترنتي نوشت، تحقيقات به عمل آمده درباره فقر در ايتاليا، بر اساس برنامه «اهداف و راهبرد اروپا در سال 2020» ميلادي عملي شده اند. بنابراين، فقر دائم در اروپا بيش از همه به شدت ايتاليا و بويژه افراد سالخورده در اين کشور را تحت تاثير قرار داده است.

يونان با پانزده مميز چهار دهم درصد و پس از آن،‌ ايتاليا با سيزده درصد، ‌بيشترين ميزان فقر دائم را در ميان کشورهاي اروپايي به خود اختصاص داده اند.

بر اساس معيارهاي جديد در نظر گرفته شده، بيست و چهار مميز پنج دهم درصد از مردم ايتاليا يا به عبارتي چهارده ميليون و هفتصد و چهل و دو هزار نفر از مردم اين کشور با خطر فقر مواجه هستند. در حاليکه موسسه ملي آمار ايتاليا در سال 2011 ميلادي اعلام کرده بود، ‌يازده مميز يک دهم درصد از مردم ايتاليا، يعني هشت ميليون و صد و هفتاد و سه هزار نفر از مردم اين کشور در معرض خطر فقر قرار دارند.

اين پايگاه اينترنتي نوشت،‌ ميزان متوسط افراد فيقر در اروپا بيست وسه درصد اعلام شده است،‌در حاليکه ايتاليا با بيست و چهار مميز پنج دهم درصد از افراد فقير،‌ داراي وضع مشابهي با ديگر کشورهاي مديترانه اي همانند قبرس،‌ پرتغال،‌اسپانيا و يونان است.

برچسب ها: ایتالیا ، فقر ، یونان ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار