هند یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکای روسیه در خرید تسلیحات است. دهلی نو از مسکو، تانک، جنگنده و هلی کوپتر - بطور متوسط به قیمت یک میلیارد دلار در سال خریداری می کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ناوهواپیمابر دریادار گورشکوف یکی از شناورهای مهم ارتش شوروی سابق بود که در یک قرارداد مهم، توسط کشور روسیه به هند فروخته شد و هم اینک «ویکرامادیتیا» نام دارد. این شناور در سال 2004 میلادی به هند فروخته شد و از سال 2008 میلادی  مدرنیزه کردن آن در کارخانه روسی سوماش جریان دارد.

قرار بود این ناو هواپیمابر پس از تمرینات شناوری، به زودی بطور نهایی به دهلی نو تحویل شود.

هند یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکای روسیه در خرید تسلیحات است. دهلی نو از مسکو، تانک، جنگنده و هلی کوپتر  - بطور متوسط به قیمت یک میلیارد دلار در سال خریداری می کند. ارزش قرارداد خرید این ناو هواپیمابر نیز بیش از دو میلیارد دلار بوده و روسیه نه تنها در انجام تعمیرات شرکت داشته، بلکه آموزش اکیپ هندی و متخصصان این کشور را به عهده گرفته است.



همچنین بر طبق قرارداد، مسکو در ساخت زیربنای ضروری مستقر در پایگاه نیروی دریایی در مومبی به هند کمک خواهد کرد.

اما رسانه های روسیه امروز اعلام کرده اند تحویل این ناو هواپیمابر به علت مشکلات جدی موتور طی آزمایش های دریایی، قرار است با تاخیر صورت گیرد. توربین از هشت توربین موتور ناو هواپیما هنگام آزمایش نهایی در دریای برنت روسیه دچار نقص فنی شده است و جایگزین کردن این توربین ها دست ‌کم شش تا نه ماه طول خواهد کشید.

تعمیر موتور این ناو هواپیمابر دست کم 30 میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت. در حال حاضر، کمیسیونی از دولت روسیه در حال تحقیق در مورد علت نقض فنی این ناو است چراکه این تاخیر به وجود آمده باعث خشم مقامات هندی شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار