نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با هدف ارائه توانمندی های کشور در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی، تجاری و صنعتی دراواخر مهر ماه سال جاری در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می شود.

حسن محسنی دبیر اجرایی این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: این نمایشگاه با هدف توسعه فعالیت های اقتصادی، تجاری و صنعتی و نیز رشد و گسترش مناسبات فرهنگی میان دو کشور در محل خانه ایران واقع در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار خواهد شد.
 
محسنی تصریح کرد: این توانمندی ها، در قالب بسته های سرمایه گذاری، شماری از صنایع فعال و تولیدات در بخش های صنعتی، تجاری و گردشگری به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی توسط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نمایشگاه در اختیار صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی مشترک ایران و تاجیکستان قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تاجیکستان همچنین از برپایی سه نمایشگاه جانبی در کنار بخش اصلی نمایشگاه توانمندی ها خبر داد و گفت: در بخش جنبی نمایشگاه، سه نمایشگاه با موضوع کتاب، عکس و پوستر و صنایع دستی و هنرهای سنتی با هدف ارائه اشتراکات فرهنگی، قومی، هنری و فولکلور دو کشور ایران و تاجیکستان برگزار می شود. در این خصوص به شکل کامل به توان و قابلیت های بومی و فولکلوریک مناطق آزاد و ویژه کشور اتکا خواهد شد.

محسنی اظهار داشت: برگزاری چند نوبت برنامه ویژه «شب ایرانی» همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های این نمایشگاه در طول ایام برگزاری خواهد بود.
 
وی ادامه داد: در این نمایشگاه 4 روزه که در فضایی بالغ بر 4 هزار متر مربع برگزار خواهد شد؛ تولیدات و صنایع فعال و فرصت های سرمایه گذاری و بازرگانی مناطق آزاد کشور و تعدادی از مناطق ویژه اقتصادی بر اساس نیازمندی های کشور تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای میانه؛ ارائه خواهد شد.  
 
لازم به ذکر است: نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همت دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و همکاری سفارت ایران در تاجیکستان اواخر مهرماه سال جاری در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار خواهد شد. /ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار