عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور گفت: اصلاح قانون انتخابات امري ضروري است و مقام معظم رهبري اين کار را بر عهده مجمع تشخيص مصلحت قرار داده‌اند که در صورت تاخير در اين امر، بهارستان پيگير اصلاح اين طرح جامع خواهد بود.

سيد رمضان شجاعي کياسري نماينده مردم ساري در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، پيرامون اصلاح قانون جامع انتخابات گفت: اصلاح قانون انتخابات يک امر ضروري است و در حال حاضر کميسيون شوراها و امور داخلي بررسي اين موضوع را آغاز کرده است.

وي در ادامه تصريح کرد: گروه‌هاي مشورتي از چهار حوزه کاري شوراي نگهبان، وزارت کشور، مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان صاحب نظر در حال بررسي اصلاح قانون جامع انتخابات هستند و در نهايت مجموعه اين پيشنهادات به يک پيش‌نويس تبديل خواهد شد که راهگشاي اساسي در طرح جامع اصلاح قانون خواهد شد.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور به تاکيد مقام معظم رهبري بر اصلاح قانون انتخابات اشاره کرد و بيان داشت: مقام معظم رهبري تکليف اصلاح قانون انتخابات را بر عهده مجمع تشخيص مصلحت نظام گذاشته‌اند و در صورتي که اين اصلاح به زودي صورت نگيرد اين طرح از سوي کميسيون تقديم مجلس خواهد شد و بعضي بندهاي آن با اصلاحاتي انجام مي‌شود و در انتخابات رياست جمهوري آينده به جريان خواهد افتاد.

شجاعي کياسري در پايان، مواد اصلاحي قانون جامع انتخابات را مدرک تحصيلي بيان کرد و خاطر نشان کرد: مدارک تحصيلي منتخبان و نظارتي که بر روي آنها انجام مي‌شود و چگونگي برگزاري انتخابات جزو اصلاحات جديد قانون خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار