سخنگوي کميسيون بهداشت در مجلس گفت: هر 5 سال يكبار وضعيت جمعيتي کشور بررسي و تصميماتي در جهت تنظيم خانواده و کنترل جمعيت به عمل مي‌آيد.

سليمان عباسي سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، پيرامون بحث بازنگري در جمعيت کشور گفت: با تمهيداتي که در کميسيون بهداشت به عمل آمده هر 5 سال يكبار وضعيت جمعيتي کشور بررسي و با سرشماري كه از مردم مي‌شود تصميماتي در جهت تنظيم خانواده و کنترل جمعيت به عمل مي‌آيد.
 
وي تصريح کرد: تنظيم خانواده همان نظام مراقبت از مادر در زمان بارداري است تا آسيبي به وي و جنينش وارد نشود و اين نظام همچون قبل در جايگاه پيشين باقي است ولي درباره كنترل جمعيت كه به معناي کاهش جمعيت نيست يعني براساس نياز جامعه بايد جمعيت بررسي شود و در حال حاضر که رو به پيري هرم جمعيت هستيم طرح‌هايي براي افزايش جمعيت در کميسيون انديشيده شده است.
 
سخنگوي کميسيون بهداشت همچنين در خصوص مضرات دکل‌هاي مخابراتي براي مردم گفت: بايد تحقيقاتي صورت گيرد و دستگاه‌هاي دولتي در اين زمينه فعال‌تر عمل کنند و در حال حاضر اطلاعاتي وجود ندارد که اين امواج براي سلامتي مردم مضر است.
 
عباسي در پايان خاطر نشان کرد: اگر گزارش يا خبري حاکي از اين مطلب که فردي از اين امواج دچار عارضه‌اي شده حتما کميسيون بهداشت و بهارستان اقدامات پيشگيرانه را در جهت جلوگيري از نفوذ آنها در ميان مردم به عمل خواهد آورد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بهداشت ، کمیسیون ، مخابرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار