رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان استان اردبیل در سال زراعی جاری 4 میلیون و 150 هزار تن محصول متنوع کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف کردند.

عادل عبد ایمانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: بر اساس چشم‌انداز 20 ساله نظام کشورمان باید ظرفیت تولید خود را در تمام بخش‌های کشاورزی به 300 میلیون تن افزایش دهد تا بتواند ضمن تامین نیاز غذایی کشور نقش بی‌بدیلی را در استقلال و خودکفایی کشور ایفا کند.

وی جایگاه ایران را در دنیا در تولید محصولات متنوع بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: ایران در تولید برنج، سیب‌زمینی و چغندر‌قند جزو کشورهای ممتاز و در حبوبات و گندم نیز جزو استان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود.

عبدایمانی با اشاره به اینکه با تلاش کشاورزان و هدایت همکاران وضعیت تولید امسال در استان اردبیل مطلوب بوده به طوری که در محصولات زراعی بیش از 3 میلیون و 300 هزار تن محصول تولید کردیم.

وی گفت: استان اردبیل همچنین در تولید محصولات باغی 40 درصد نسبت به پارسال افزایش تولید محصول داشته است و این افزایش سبب شده است تا جایگاه استان اردبیل در تولید محصولات استراتژیک و تقویت جبهه تولید پایدار موفق عمل کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه افزود: در مجموع 15 تا 20 درصد افزایش تولیدات محصولات کشاورزی را در سطح استان شاهد هستیم./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.