استاندار آذربايجان شرقي از نخستين سازه هاي مخصوص مكان هاي دامي در مناطق زلزله زده شهرستان ورزقان بازدید نمود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، بيگي در بازدید از نخستين سازه هاي مخصوص مكان هاي دامي در روستاي مهترلو شهرستان ورزقان خاطرنشان كرد: اين مكان هاي دامي به صورت پيش ساخته و با تامين هزينه لازم، به سفارش بنياد مسكن انقلاب اسلامي توسط سپاه پاسداران آماده شده و به زودي براي كمك به معيشت مردم آسيب ديده در تمامي روستاهاي مناطق زلزله زده نصب خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در حاشیه اين بازديد اظهار داشت: زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی به میزان 198 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی خسارت وارد کرده است که با این حال هیچ مانعی به آغاز کشت پاییزه وجود ندارد.

وی اولویت نخست جهادکشاورزی پس از وقوع زلزله را احشام اعلام کرد و افزود: پس از وقوع این زمین لرزه ضمن درمان و واکسیناسیون رایگان دام، سریعا900 هزارمترمربع از اراضی سم پاشی و ضدعفونی شد و بلافاصله پس از این مهم، 93 هزار مترمربع به صورت موقت حصارکشی صورت گرفت.

رئيس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از بحث نگهداری احشام در اماکن سرپوشیده خبر داد و گفت: برای این منظور به دامداران مناطق زلزله زده با تشکیل پرونده پنج میلیون تومان وام بازسازی و همچنین سه میلیون تومان وام بلاعوض توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی اهدا می شود./ع

برچسب ها: بازدید ، استاندار ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.