با تلاش هاي صورت گرفته پيش بيني مي شود كه قبل از اتمام برنامه پنجم توسعه بتوانيم توليد 1.4 ميليارد مترمكعب گاز و افزايش يك ميليون بشكه اي ظرفيت توليد نفت را محقق كنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمي؛ وزير نفت در مراسم پانزدهمين جشنواره شهيد رجايي صنعت نفت كه صبح امروز در باشگاه شماره يك صنعت نفت برگزار شد، ضمن تبريك به كاركنان اين مجموعه بزرگ صنعتي گفت: باید روز کارمند را به تمام تلاشگران صنعت نفت که از ابتدای شکل گیری این صنعت، دوران دقاع مقدس و سال های پرتلاش مقابله با تحریم ها تبریک بگوییم چرا که همواره با تلاش های خود صنعت نفت را در دوره ای شکوفا نگه داشتند.
 
وی تصریح کرد: با وجود تحريم هاي فزاينده غرب، تلاش هاي موثري از سوي كاركنان صنعت نفت كشورمان صورت گرفته؛ به طوري كه پيش بيني مي شود كه قبل از اتمام برنامه پنجم توسعه بتوانيم توليد 1.4 ميليارد مترمكعب گاز و افزايش يك ميليون بشكه اي ظرفيت توليد نفت را محقق كنيم.
 
وزير نفت درباره تاثير تحريم بر صنعت نفت كشورمان نيز گفت: اخيرا فشارهاي سنگيني را از سوي كشورهاي غربي با هدف قطع صادرات نفت و گاز كشورمان شاهد بوديم؛ با اين وجود تلاش كاركنان صنعت نفت باعث ياس و نااميدي دشمنان ايران شد.
 
وی تدوین برنامه های توسعه ای، عقد قراردادها و تامین منابع مالی پروژه های میادین مشترک را از جمله راهکارهای صنعت نفت در مقابله با این جنگ اقتصادی دانست و تاکید کرد: با اتخاذ این تدابیر امروز صنعت نفت در دوران اوج توسعه خود قرار دارد.
 
وزیر نفت اظهار کرد: امیدواریم با اجرای پروژه های توسعه ای تا پایان برنامه پنجم یک میلیون بشکه به تولید نفت افزوده شود و همچنین تولید گاز طبیعی کشور نیز به یک میلیارد و چهارصد میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد.
 
قاسمي با اشاره به تصويب قانون نفت در سال گذشته گفت: با تصويب اين قانون، اختيارات صنعت نفت به طور چشمگيري افزايش يافت؛ به طوري كه امروزه نزديك به 90 درصد از نيازهاي صنعت نفت از طريق اين قانون رفع شده است.
 
وي افزود: حجم فعاليت هاي صورت گرفته در مناطق دريايي به ويژه در حوزه شركت نفت و گاز پارس بسيار قابل توجه است؛ ضمن اينكه تمامي قراردادهاي مربوط به اين بخش منعقد شده و بودجه هاي درنظر گرفته شده نيز تخصيص يافته است.
 
قاسمی با تاكيد بر نقش نيروي انساني در پويايي و كارآمدي سازمان نيز گفت: بسته هاي حمايتي جديدي در مديريت منابع انساني وزارت نفت در دست پيگيري است تا از آن به عنوان ابزاري تشويقي در جهت تعالي كاركنان سازمان استفاده شود.
 
وزير نفت همچنين با اشاره به اينكه برگزاري جشنواره شهيد رجايي نمي تواند پاسخگوي تلاش روزافزون كاركنان صنعت نفت باشد گفت: انتخاب تعدادي از همكاران به عنوان كامند نمونه از ميان هزاران كارمند نمونه صنعت نفت بسيار دشوار است؛ چراكه شاخص هاي انتخابي نمي تواند ملاكي بر انتخاب كارمند نمونه باشد و در واقع تمامي كاركنان صنعت نفت نمونه هستند./ر
برچسب ها: تحقق ، گاز ، نفت ، کارمند ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار