قيمت هاي نفت ايران در ماه اوت در مقايسه با ماه پيش از آن شاهد افزايش بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، اين در حالي است که رستم قاسمي وزير نفت ايران از گفتگوي تهران و قاهره براي صدور نفت ايران به مصر خبر داد. 

از سوي ديگر مقامات مسئول در بخش نفت پيش بيني کردند قيمت هاي نفت به ويژه با نزديک شدن فصل زمستان افزايش يابد.

قيمت هاي نفت ايران در طول ماههاي گذشته رکورد افزايش را شکست به گونه اي که در ماه اوت گذشته فراتر از قيمت هاي ماه ژوئيه رفت و در هر بشکه، 11 دلار افزايش يافت اين در حالي است که قيمت هر بشکه در ماه اوت گذشته با نه دلار و نود و هفت سنت افزايش، به يکصد و نه دلار و پنجاه و دو سنت رسيده بود.

اوپک، سازمان بين المللي انرژي، در گزارش ماهانه خود اعلام کرد در ماه اوت گذشته حجم صادرات نفت ايران روزانه 100 هزار بشکه افزايش يافته است در همين راستا، يک خبرگزاري آمريکايي اعلام کرد به رغم همه تحريمهاي اعمال شده عليه بخش نفت ايران، حجم صادرات نفت اين کشور افزايش يافته است. 

گفتني است کميسيون اروپايي در تازه ترين گزارش خود اعلام کرده است صادرات نفت ايران به اروپا در ماه ژوئيه گذشته در مقايسه با ماه پيش از آن با 25 درصد افزايش به 420 هزار بشکه در روز رسيده است.

اما خبر غافلگير کننده براي تحريم کنندگان ايران آن است که ترکيه اعلام کرد تصميم گرفته است ميزان واردات نفت از ايران را در مقايسه با ماه گذشته به چهار برابر افزايش دهد. اين خبر در حالي منتشر شد که آمريکا به برخي کشورها، 180 روز مهلت داد تا تحريم نفتي اين کشور را اجراء کنند و ترکيه نيز اين فرصت طلايي را به دست آورد. 

از سوي ديگر به گفته رستم قاسمي وزير نفت ايران، گفتگوها ميان تهران و قاهره براي صادرات نفت خام ايران به مصر آغاز شده است. وي تاکيد کرد مصر آمادگي خود را براي خريد نفت از ايران اعلام کرده است. همان گونه که ايران نيز اعلام کرده است گفتگوهاي ديگري ميان بخش خصوصي و برخي از مشتريان براي انعقاد قرارداد فروش نفت در جريان است. در همين اثناء نگاهها به شرق آسيا دوخته شده است که واردات نفت خام ايران از سوي کره جنوبي به 5/39 تن در طول شش ماهه نخست سال 2012 رسيده است. همان گونه که يکي از مقامات کره با اعلام اين خبر گفت تهران پيشنهاد کرده است از نفتکشهاي ايران تحت پوشش بيمه اي شرکت هاي ايراني براي انتقال نفت خام به کره استفاده شود. 

آن گونه که ايران مي گويد قيمت هاي نفت هنوز پايين است و هنوز امکان افزايش قيمت ها به ويژه با نزديک شدن فصل زمستان وجود دارد و به علت افزايش تقاضاي فصلي انتظار مي رود قيمت هاي نفت افزايش يابد از اين رو طبيعي است که قيمت هاي طلاي سياه در بازارهاي جهاني افزايش يابد.
برچسب ها: قیمت ، نفت ، ایران ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار