معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پارسال 10 تن و 400 كیلوگرم عسل توسط زنبورداران این استان تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، قربانعلی موحدنیا افزود: اكنون هزار و 323 كلنی زنبور عسل در سیستان و بلوچستان وجود دارد و 320 نفر به كار زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.
وی بیان كرد: شهرستان های خاش، نیكشهر، ایرانشهر، زابل و زهك مهمترین مراكز تولید عسل در سیستان و بلوچستان است.
وی اظهار داشت: وجود مراتع، مزارع، كوههای فراوان و گونه های منحصر به فرد گیاهی بویژه در حاشیه قله تفتان باعث شده است كه شرایط برای توسعه صنعت زنبورداری در سیستان و بلوچستان مهیا باشد.
وی افزود: با توجه به شرایط مطلوب اقلیمی سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاری و توجه بیشتر می توان تحولات چشمگیری را در این زمینه كه به ایجاد اشتغال پایدار در استان كمك شایانی خواهد كرد، شاهد بود.
وی با اشاره به برنامه های سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان برای توسعه زنبورداری در منطقه گفت: در صورت تصویب طرح توسعه زنبورداری در استان از سوی دولت، تعداد كلنی های منطقه طی پنج سال به 20 هزار كلنی و تولید عسل در این مدت به 122 تن در سال افزایش خواهد یافت.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان هزینه پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 23 میلیارد ریال عنوان و بیان كرد: با اجرای طرح پیشنهادی توسعه زنبورداری در استان، متقاضیان طرحهای زنبورداری می توانند در كنار فعالیت های كشاورزی و دامداری از تسهیلات بلاعوض دولت استفاده كنند. /س

برچسب ها: تولیدده ، تن ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.