در هفتمين جشنواره تعاون‌هاي برتر استان تهران از بين 184 تعاوني، 16 تعاوني برتر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، لطفي‌نژاد مدير كل اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي استان تهران در هفتمين همايش جشنواره تعاوني‌هاي برتر گفت: تعاون انديشه فقرزدايي و  عدالت‌گستر است و بايد بدنبال فرهنگ‌سازي براي انديشه تعاون در بين مردم باشيم.

وي ادامه داد: برپايي اين همايش، پيام تعاون‌گران استان تهران به كساني است كه مي‌خواهند با سرمايه‌هاي اندك خود كارهاي اقتصادي انجام دهند.

وي ادامه داد: تعاوني يك تشكل اقتصادي استكبارستيزي در همه ابعاد ملي كشور است.

لطفي‌نژاد تصريح كرد: بايد نگرش مردم را به تعاوني‌ها با افزايش باور و اعتماد تغيير دهيم زيرا تعاوني يك تشكل‌ قانونمند، هدفمند و  عدالت‌گستر است.

وي افزود: با توجه به اجراي برنامه پنجم توسعه بايد مهم تعاوني در اقتصاد ملي تا پايان برنامه پنجم به 25 درصد برسد.

مديركل اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي استان تهران افزود: 10درصد اقتصاد ملي در بخش تعاون است و تا پايان برنامه پنجم بايد 15 درصد اقتصاد تعاوني را افزايش دهيم.

وي تصريح كرد:‌در استان تهران 8.8 درصد كل تعاوني‌هاي كشور در استان تهران فعاليت مي‌كنند و 9.2 درصد اشتغال تعاوني‌هاي كشور در استان تهران است.

وي ادامه داد: بايد با برنامه‌ريزي خرد،‌سرمايه‌ها را به سمت تتشكل‌ها سوق دهيم و با رفع مشكلات تعاوني‌ها زمينه‌، رونق و گسترش تعاون را فراهم كنيم.

لطفي‌نژاد اضافه كرد:‌بايد در توليد كالا و خدمات نظارت كنيم و با ورود فناوري‌هاي نوين به تعاوني‌ها كالاهاي خوب و با كيفيتي را به بازار عرضه كنيم.

وي ادامه داد:‌پيش‌نويس قانون تعاون در مجلس، بهترين فرصت براي پويايي بخش تعاون است.

لطفي‌نژاد با بيان اينكه 15 هزار و 600 تعاون در استان تهران وجود دارد خاطرنشان كرد: از 184 تعاوني، 16 تعاوني برتر انتخاب شدند./س

 

برچسب ها: لطفینژاد ، رفاه ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار